Agora teraz też nakarmi i zabawi

Ponad 1,6 mld zł przychodu i 200 mln zł EBITDA w 2022 roku, a do tego czasu 930 mln zł inwestycji – tak wygląda w skrócie finansowa strona planu Grupy Agora przedstawiona dziś inwestorom. Nowością są usługi dla branży e-commerce i plany rozwoju w obszarze rozrywki i edukacji dla dzieci.

Aktualizacja: 15.06.2018 11:19 Publikacja: 15.06.2018 10:28

Agora teraz też nakarmi i zabawi

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Skłodowski

Zgodnie z przedstawionymi dziś założeniami, w ciągu 4 lat przychody grupy mają urosnąć o około 0,5 mld zł, a EBITDA niemal podwoić się.

W 2017 r. przychody kinowo-medialnej grupy wyniosły 1,16 mld zł, a EBITDA niecałe 120 mln zł. W 2022 r. ma to być odpowiednio ponad 1,6 mld zł i ponad 200 mln zł.

Finansowe cele grupa chce realizować wychodząc silniej poza biznes oparty na wpływach reklamowych. Właściciel m.in. „Gazety Wyborczej" i sieci kin Helios chce zarówno rozwijać dotychczasowe największe przedsięwzięcia, poszerzyć wybrane biznesy o nowe usługi lub oferty premium, jak i rozpocząć działalność w nowych obszarach takich jak usługi dla firm e-commerce, gastronomia i rozrywka połączona z edukacją.

Zarząd Agory, kierowany przez Bartosza Hojkę zapowiada przejęcia (z prezentacji wynika, że nie w segmencie kinowym), ale obiecuje, że nie zrezygnuje z wypłaty dywidendy. Podtrzymano politykę dywidendową spółki, zakładającą wypłatę co roku 0,5 zł na akcję.

W sumie w istniejące już biznesy zainwestować chce 430 mln zł (49 proc. w rozwój sieci kin), a w nowe - 500 mln zł. W 2022 r. nowe biznesy mają odpowiadać za około 45-50 mln zł EBITDA oraz 290-320 mln zł rocznych przychodów Grupy Agora – wynika z prezentacji dla analityków i inwestorów. Grupa – zgodnie z duchem naszych czasów - stawia na cyfryzację działalności (jak wynika z prezentacji dotyczy to głównie segmentu prasa), w tym sprzedaż treści w modelu subskrypcyjnym – wynika z komunikatu zarządu. W prezentacji podano, że w 2022 r. połowa przychodów „Gazety Wyborczej" pochodzić ma ze źródeł cyfrowych (dzięki sprzedaży cyfrowych prenumerat), a liczba cyfrowych subskrypcji „GW" i Tok FM potroić się.

Część elementów, które znajdziemy w opublikowanej właśnie strategii, jak rozwój sieci restauracji, czy monetyzacja treści informacyjnych w serwisach on-line Agora już realizuje. Nowością są zapowiadane inwestycje rozwój centrów rozrywki. Trudno na razie ocenić, jak założenia strategii przyjęli giełdowi inwestorzy. Około godziny 10-ej w piątek na akcjach Agory nie zawarto jeszcze transakcji.

Zgodnie z przedstawionymi dziś założeniami, w ciągu 4 lat przychody grupy mają urosnąć o około 0,5 mld zł, a EBITDA niemal podwoić się.

W 2017 r. przychody kinowo-medialnej grupy wyniosły 1,16 mld zł, a EBITDA niecałe 120 mln zł. W 2022 r. ma to być odpowiednio ponad 1,6 mld zł i ponad 200 mln zł.

Pozostało 85% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Brytyjskie gazety na sprzedaż. Pod naciskiem rządu wycofał się inwestor
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO