Spotify świętuje. Ale powinien się obawiać

Mija dokładnie 10 lat od kiedy wystartowała najpopularniejsza aplikacja z muzyką. Szwedzki startup zrobił zawrotną karierę - stworzył legalna alternatywa dla piractwa (gwarantując wynagrodzenie dla artystów) i ukształtował nowy sposób w jaki słuchamy i udostępniamy muzykę, za pośrednictwem streamingu.

Aktualizacja: 10.10.2018 15:09 Publikacja: 10.10.2018 14:39

Spotify świętuje. Ale powinien się obawiać

Foto: Bloomberg

Uruchomiony w październiku 2008 r. Spotify jest największym muzycznym serwisem streamingowym na świecie, używanym przez 180 mln osób miesięcznie, w 65 krajach. Firma od początku swojego istnienia wypłaciła twórcom ponad 10 mld euro z tytułu praw autorskich. Fani muzyki na całym świecie mogą cieszyć się biblioteką zawierającą obecnie ponad 40 mln utworów i podcastów oraz ponad 3 mld playlist stworzonych przez nich samych. Co więcej, z danych gromadzonych przez sturtup, wynika, że w ciągu dekady tzw. różnorodność słuchania, czyli średnia liczba artystów słuchanych przez użytkowników miesięcznie, wzrastała średnio o 8 proc. rocznie. Tylko w ciągu ostatnich trzech lat wskaźnik ten wzrósł jednak aż o 40 proc.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie