Spośród rekordowej liczby 331 zgłoszeń w tej edycji konkursu, 80-osobowe jury konkursu wyłoniło 92, które rywalizować będą o Złote, Srebrne i Brązowe Spinacze. Najwięcej nominacji otrzymała agencja Big Picture (12 nominacji), druga pod tym względem była agencja MSL (6 nominacji), po 4 nominacje otrzymały ex aequo agencja Imago Public Relations oraz Santander Bank Polska. Najlepszy w konkursie, czyli podmiot, który zdobędzie najwięcej punktów za zdobyte nagrody, otrzyma Tytanowy Spinacz.
- Złote Spinacze na przestrzeni 17 lat bardzo się zmieniły. Konkurs dojrzał i urósł, jest drugim pod względem liczby zgłoszeń konkursem PR w Europie. Od kilku lat jest też jedynym konkursem public relations w Polsce – mówi Grzegorz Szczepański, prezes Związku Firm Public Relations i CEO Hill+Knowlton Strategies Poland. - Dlatego dzisiaj bez cienia megalomanii możemy o nim mówić jak o Oskarach branży PR w Polsce. Fascynujące jest obserwować jak bardzo w ciągu tych lat poprawiła się jakość zgłaszanych do konkursu kampanii. Te nagradzane "złotem" w niczym nie ustępują najlepszym praktykom realizowanym obecnie na świecie. – dodaje Szczepański.
Konkurs Złote Spinacze ma charakter otwarty i skierowany jest do wszystkich podmiotów realizujących projekty z sektora public relations w Polsce. Jego celem jest podnoszenie standardów oraz zwiększanie profesjonalizmu w branży public relations. Ważnym aspektem jest także promocja najlepszych praktyk PR-owych oraz komunikacyjnych.
- W czasach kiedy bardzo często określenie public relations jest nadużywane i wykorzystywane do nazywania działań, którym bardzo daleko do rzetelnej komunikacji, Konkurs Złote Spinacze odgrywa ogromną rolę - mówi Magdalena Brzezińska, Przewodnicząca Jury XVII edycji konkursu, Senior Corporate Affairs Manager w Grupie Żywiec. - W tegorocznej, rekordowej edycji nagrodzimy statuetkami te kampanie, które w sposób szczególny dowodzą wagi i znaczenia tego zawodu w biznesie i komunikacji społecznej. To kampanie, które dzięki swojej kreatywności, profesjonalizmowi i wysokim standardom sprzyjają budowaniu porozumienia pomiędzy ludźmi, a także sprzyjają budowaniu opartych na zaufaniu relacji pomiędzy markami a ich odbiorcami. A to jest waluta przyszłości - twierdzi Brzezińska.
Zwycięzców poznamy podczas uroczystej gali, która odbędzie się 6 grudnia o godz. 19:00 w Hotelu Hilton w Warszawie.