Banki wydają... prasę

Relacja z wyprawy do Birmy, trendy w modzie i sztuce, Porady inwestycyjne. To wszystko można znaleźć w luksusowych magazynach firmowanych przez banki

Publikacja: 29.01.2008 02:21

Banki wydają... prasę

Foto: Rzeczpospolita

Od blisko pięciu lat PKO BP wydaje „Platinium”, magazyn skierowany do najbogatszych klientów banku, czyli takich, którzy co miesiąc dostają na swój rachunek co najmniej 10 tys. zł. Nakład „Platinium” wynosi 16 tys. egzemplarzy, co nie oznacza jednak, że bank ma tylu zamożnych klientów. W rzeczywistości jest ich ponad dwa razy więcej. – Nie wysyłamy każdemu klientowi naszego magazynu. Rozdają go nasi doradcy – wyjaśnia Jan Stępniewski, zastępca dyrektora Departamentu Produktów Bankowości Prywatnej w PKO BP.

Bank zdecydował się na wydawanie luksusowego kwartalnika (poza tym wydaje kilka pism dla swoich pracowników), żeby m.in. wzmocnić relacje ze swoimi klientami. – Oprócz artykułów pokazujących ekskluzywne produkty czy opisujących egzotyczne miejsca są też teksty o finansach. Dzięki temu także edukujemy naszych klientów – mówi Jan Stępniewski.

PKO BP jest zadowolony z ocen, jakie „Platinium” wystawiają klienci, a także z tego, że artykuły finansowe cieszą się sporym zainteresowaniem.Dwa numery swojego kwartalnika „Aquarius” wydał już MultiBank. Bezpłatnie dostają go członkowie klubu Aquarius, który gromadzi zamożnych klientów banku. – Każdy, kto się zgodził na otrzymywanie przesyłek marketingowych od nas, dostał nasz magazyn – mówi Anna Łaszkiewicz, dyrektor biura marketingu MultiBanku. Dodaje, że wielu klientów, którzy takiej zgody wcześniej nie wyrazili, dzwoni, żeby zmienić swoją decyzję, ponieważ chcą dostawać nowy magazyn. Nakład wynosi 30 tys. egzemplarzy.

– Naszym celem jest wzmocnienie lojalności wśród klientów. Nie chcemy epatować finansowymi tematami. To jest prestiżowy magazyn dla ludzi z pasją – wyjaśnia Anna Łaszkiewicz. MultiBank przeprowadził wśród klientów badanie dotyczące pisma. Oceny były wyższe, niż bankowcy się spodziewali. Jednak ich klienci chcą więcej informacji finansowych.

Nietypową gazetę wydaje natomiast Noble Bank. Jest to miesięcznik wyglądem przypominający ogromną gazetę codzienną. Specyficzny format został wybrany nieprzypadkowo. Gazeta ma bowiem zwracać uwagę klientów. W przeciwieństwie do PKO BP i MultiBanku Noble postawił na artykuły merytoryczne. – Chcieliśmy, żeby nasi klienci poznali opinię ekspertów dotyczącą zarządzania majątkiem, funduszy osobistych czy gospodarki.

Oczywiście chcemy także wpływać na lojalność klientów – wyjaśnia Monika Kostro z Noble Banku.

Swoje luksusowe magazyny mają nie tylko banki, ale także producenci samochodów, firmy modowe czy kosmetyczne.

– Dziś działania marketingowe są zupełnie inne niż kilka lat temu. Każdy szuka czegoś wyjątkowego dla swoich najlepszych klientów – mówi Joanna Wysocka, prezes spółki Yo Media Consulting, która wydaje prestiżowe magazyny. Według niej to jest rewelacyjny sposób dotarcia do klientów, znacznie lepszy i niekiedy tańszy niż dawanie reklamy w innych pismach.Ile kosztuje wydanie takiego magazynu? – W zależności od jakości papieru, autorów, zdjęć od 10 – 15 do 30 – 40 tys. zł za numer – tłumaczy Joanna Wysocka.

Według spółki Direct Publishing Group, która wydaje m.in. magazyny dla Mercedesa, rynek magazynów klienckich jest wart 80 – 100 mln zł rocznie. To dwa razy więcej niż jeszcze trzy lata temu. Jego wartość będzie rosła o 20 – 30 proc. rocznie. Konkurencyjny Concept Publishing Polska wycenia branżę nieco niżej – na ok. 40 mln zł, jednak zgadza się, że trwa w niej boom.

Od blisko pięciu lat PKO BP wydaje „Platinium”, magazyn skierowany do najbogatszych klientów banku, czyli takich, którzy co miesiąc dostają na swój rachunek co najmniej 10 tys. zł. Nakład „Platinium” wynosi 16 tys. egzemplarzy, co nie oznacza jednak, że bank ma tylu zamożnych klientów. W rzeczywistości jest ich ponad dwa razy więcej. – Nie wysyłamy każdemu klientowi naszego magazynu. Rozdają go nasi doradcy – wyjaśnia Jan Stępniewski, zastępca dyrektora Departamentu Produktów Bankowości Prywatnej w PKO BP.

Pozostało 84% artykułu
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie