Od blisko pięciu lat PKO BP wydaje „Platinium”, magazyn skierowany do najbogatszych klientów banku, czyli takich, którzy co miesiąc dostają na swój rachunek co najmniej 10 tys. zł. Nakład „Platinium” wynosi 16 tys. egzemplarzy, co nie oznacza jednak, że bank ma tylu zamożnych klientów. W rzeczywistości jest ich ponad dwa razy więcej. – Nie wysyłamy każdemu klientowi naszego magazynu. Rozdają go nasi doradcy – wyjaśnia Jan Stępniewski, zastępca dyrektora Departamentu Produktów Bankowości Prywatnej w PKO BP.
Bank zdecydował się na wydawanie luksusowego kwartalnika (poza tym wydaje kilka pism dla swoich pracowników), żeby m.in. wzmocnić relacje ze swoimi klientami. – Oprócz artykułów pokazujących ekskluzywne produkty czy opisujących egzotyczne miejsca są też teksty o finansach. Dzięki temu także edukujemy naszych klientów – mówi Jan Stępniewski.
PKO BP jest zadowolony z ocen, jakie „Platinium” wystawiają klienci, a także z tego, że artykuły finansowe cieszą się sporym zainteresowaniem.Dwa numery swojego kwartalnika „Aquarius” wydał już MultiBank. Bezpłatnie dostają go członkowie klubu Aquarius, który gromadzi zamożnych klientów banku. – Każdy, kto się zgodził na otrzymywanie przesyłek marketingowych od nas, dostał nasz magazyn – mówi Anna Łaszkiewicz, dyrektor biura marketingu MultiBanku. Dodaje, że wielu klientów, którzy takiej zgody wcześniej nie wyrazili, dzwoni, żeby zmienić swoją decyzję, ponieważ chcą dostawać nowy magazyn. Nakład wynosi 30 tys. egzemplarzy.
– Naszym celem jest wzmocnienie lojalności wśród klientów. Nie chcemy epatować finansowymi tematami. To jest prestiżowy magazyn dla ludzi z pasją – wyjaśnia Anna Łaszkiewicz. MultiBank przeprowadził wśród klientów badanie dotyczące pisma. Oceny były wyższe, niż bankowcy się spodziewali. Jednak ich klienci chcą więcej informacji finansowych.
Nietypową gazetę wydaje natomiast Noble Bank. Jest to miesięcznik wyglądem przypominający ogromną gazetę codzienną. Specyficzny format został wybrany nieprzypadkowo. Gazeta ma bowiem zwracać uwagę klientów. W przeciwieństwie do PKO BP i MultiBanku Noble postawił na artykuły merytoryczne. – Chcieliśmy, żeby nasi klienci poznali opinię ekspertów dotyczącą zarządzania majątkiem, funduszy osobistych czy gospodarki.