Należący do Microsoftu MSN to obok Yahoo! i America Online jeden z największych serwisów internetowych na świecie. Użytkownikom oferuje wiadomości, serwisy tematyczne oraz pocztę internetową Hotmail i komunikator MSN Messenger (które należą także do Windows Live, czyli grupy sieciowych usług Microsoftu).
Portal MSN jest bardzo popularny szczególnie w USA. Głównie dzięki temu MSN jest siódmą pod względem liczby odsłon stroną internetową na świecie (USA są największym rynkiem online na świecie).
I choć departament MSN Polska istnieje w Microsofcie już od zeszłego roku, to polskojęzyczna wersja portalu zadebiutuje w sieci dopiero jutro. Wtedy też dowiemy się, jakie konkretnie usługi zamierza zaoferować swoim użytkownikom Microsoft. Analitycy rynku nie spodziewają się jednak przełomu.
– Przed MSN polskiego rynku nie zrewolucjonizował ani eBay Polska, ani portal AOL – komentuje Magda Borowik, analityk firmy IDC Polska. Coraz częstsze debiuty wielkich sieciowych graczy na polskim rynku nie są zapowiedzą internetowej rewolucji w naszym kraju, a pokazują jedynie, że polski rynek reklamy w sieci zyskuje na znaczeniu. Według firmy badawczej IAB w 2007 r. jego wartość wyniosła 743 mln zł.
– Reklama w sieci już prześcignęła radiową, a perspektywy są optymistyczne. To główny powód przyciągania wielkich firm – dodaje Magda Borowik. Według prognoz wartość rynku reklamy online będzie w najbliższych latach rosła o 30 – 40 proc. rocznie.