Kolejny miesiąc spadków sprzedaży dzienników

W listopadzie średnia roczna sprzedaż dzienników spadła dla wszystkich tytułów. Podobnie jak w październiku zyskał tylko "Super Express" i „Gazeta Prawna”

Aktualizacja: 06.01.2009 19:11 Publikacja: 06.01.2009 15:37

Kolejny miesiąc spadków sprzedaży dzienników

Foto: Fotorzepa, Seweryn Sołtys

Spośród dzienników opiniotwórczych (bez uwzględniania tabloidów) największy spadek zanotował „Dziennik” (-16,1 proc.). Niższy poziom sprzedaży, zanotowała także Gazeta Wyborcza. Wyniósł on 409 045 egzemplarzy, co oznacza spadek roczny rzędu 5,6 proc.

„Rzeczpospolita” z wynikiem 152 649 egzemplarzy uplasowała się na drugiej pozycji. Jest to wynik o 13,3 proc.słabszy niż ubiegłoroczny. Spadek ten jest jednak spowodowany zmniejszeniem sprzedaży w kioskach. Prenumerata ma tendencję wzrostową (+7,6 proc.). Listopad 2007 r. był wyjątkowo dobry pod względem sprzedaży ze względu na silną promocję nowego formatu i dużą liczbę dodatków do gazety.

Spadek sprzedaży zanotował ponownie Fakt (do 481 622 egzemplarzy), co oznacza roczny spadek rzędu 7,2 proc.

[ramka][b]Sprzedaż dzienników w październiku:[/b]

[b]"Fakt":[/b] 481 622 egz. (- 7,2 proc.)

[b]"Gazeta Wyborcza":[/b] 409 045 egz. (-5,6 proc.)

[b]"Rzeczpospolita":[/b] 152 649 egz. (-13,3 proc.)

[b]"Dziennik":[/b] 150 501 egz. (-16,1 proc.)

[b]"Super Express":[/b] 203 205 egz. (0,3 proc.)

[b]"Gazeta Prawna":[/b] 75 236 egz. (+9,7 proc.)

[b]"Puls Biznesu":[/b] 24 129 egz. (-9,3 proc.)

[b]"Parkiet":[/b] 10 779 egz. (-11,1 proc.)[/ramka]Dane: Związek Kontroli Dystrybucji Prasy, rozpowszechnianie płatne razem

Spośród dzienników opiniotwórczych (bez uwzględniania tabloidów) największy spadek zanotował „Dziennik” (-16,1 proc.). Niższy poziom sprzedaży, zanotowała także Gazeta Wyborcza. Wyniósł on 409 045 egzemplarzy, co oznacza spadek roczny rzędu 5,6 proc.

„Rzeczpospolita” z wynikiem 152 649 egzemplarzy uplasowała się na drugiej pozycji. Jest to wynik o 13,3 proc.słabszy niż ubiegłoroczny. Spadek ten jest jednak spowodowany zmniejszeniem sprzedaży w kioskach. Prenumerata ma tendencję wzrostową (+7,6 proc.). Listopad 2007 r. był wyjątkowo dobry pod względem sprzedaży ze względu na silną promocję nowego formatu i dużą liczbę dodatków do gazety.

Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem