Kolejny miesiąc spadków sprzedaży dzienników

W listopadzie średnia roczna sprzedaż dzienników spadła dla wszystkich tytułów. Podobnie jak w październiku zyskał tylko "Super Express" i „Gazeta Prawna”

Aktualizacja: 06.01.2009 19:11 Publikacja: 06.01.2009 15:37

Kolejny miesiąc spadków sprzedaży dzienników

Foto: Fotorzepa, Seweryn Sołtys

Spośród dzienników opiniotwórczych (bez uwzględniania tabloidów) największy spadek zanotował „Dziennik” (-16,1 proc.). Niższy poziom sprzedaży, zanotowała także Gazeta Wyborcza. Wyniósł on 409 045 egzemplarzy, co oznacza spadek roczny rzędu 5,6 proc.

„Rzeczpospolita” z wynikiem 152 649 egzemplarzy uplasowała się na drugiej pozycji. Jest to wynik o 13,3 proc.słabszy niż ubiegłoroczny. Spadek ten jest jednak spowodowany zmniejszeniem sprzedaży w kioskach. Prenumerata ma tendencję wzrostową (+7,6 proc.). Listopad 2007 r. był wyjątkowo dobry pod względem sprzedaży ze względu na silną promocję nowego formatu i dużą liczbę dodatków do gazety.

Spadek sprzedaży zanotował ponownie Fakt (do 481 622 egzemplarzy), co oznacza roczny spadek rzędu 7,2 proc.

[ramka][b]Sprzedaż dzienników w październiku:[/b]

[b]"Fakt":[/b] 481 622 egz. (- 7,2 proc.)

[b]"Gazeta Wyborcza":[/b] 409 045 egz. (-5,6 proc.)

[b]"Rzeczpospolita":[/b] 152 649 egz. (-13,3 proc.)

[b]"Dziennik":[/b] 150 501 egz. (-16,1 proc.)

[b]"Super Express":[/b] 203 205 egz. (0,3 proc.)

[b]"Gazeta Prawna":[/b] 75 236 egz. (+9,7 proc.)

[b]"Puls Biznesu":[/b] 24 129 egz. (-9,3 proc.)

[b]"Parkiet":[/b] 10 779 egz. (-11,1 proc.)[/ramka]Dane: Związek Kontroli Dystrybucji Prasy, rozpowszechnianie płatne razem

Spośród dzienników opiniotwórczych (bez uwzględniania tabloidów) największy spadek zanotował „Dziennik” (-16,1 proc.). Niższy poziom sprzedaży, zanotowała także Gazeta Wyborcza. Wyniósł on 409 045 egzemplarzy, co oznacza spadek roczny rzędu 5,6 proc.

„Rzeczpospolita” z wynikiem 152 649 egzemplarzy uplasowała się na drugiej pozycji. Jest to wynik o 13,3 proc.słabszy niż ubiegłoroczny. Spadek ten jest jednak spowodowany zmniejszeniem sprzedaży w kioskach. Prenumerata ma tendencję wzrostową (+7,6 proc.). Listopad 2007 r. był wyjątkowo dobry pod względem sprzedaży ze względu na silną promocję nowego formatu i dużą liczbę dodatków do gazety.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie