Już ponad połowa przebadanych przez OMD Digital internautów deklaruje, że po rozrywkę sięga do Internetu, podczas gdy w telewizji szuka jej sporo mniej, bo 29,2 proc. osób.

Zaskoczyć mogą jednak kolejne dane: większość z użytkowników Internetu (51,8 proc.) częściej niż przed telewizorem czy z gazetą w ręku zasiada przed komputerem, by przeczytać bieżące informacje z kraju i ze świata. Dla porównania – 27 proc. internautów poszukuje takich informacji w telewizji, a 5,7 proc. – w prasie.

Bardzo podobnie sytuacja wygląda w przypadku informacji gospodarczych. Już ponad połowa Polaków korzystających z Internetu szuka informacji z tej dziedziny w sieci, 27 proc. włącza w tym celu telewizor, a 9,7 proc. czyta prasę. Większość użytkowników sieci (53,8 proc.) przed komputerem sprawdza też wiadomości sportowe, dotyczące swojego hobby (85 proc.), zdrowia, urody oraz gotowania (64,5 proc.).

Telewizja zdecydowanie wygrywa z siecią tylko w jednej kategorii – na małym ekranie wciąż chętniej oglądamy filmy i seriale. W telewizji robi to 74,8 proc. internautów, a w sieci – tylko 14,5 proc.

Jak wynika z badań Megapanel PBI/Gemius, w Polsce jest 15,8 mln internautów (to 44,4 proc. Polaków w wieku od 4 lat wzwyż). W badaniu OMD Digital wzięło udział 644 z nich (to grupa reprezentatywna ze względu na płeć, wiek i częstość korzystania z sieci).