W efekcie w ciągu ostatniego roku pensje pracowników tych firm nie rosły już tak, jak w poprzednich latach – wynika z najnowszego badania płac Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.
Średnia płaca całkowita uwzględniająca premie i prowizje w agencjach reklamowych i domach mediowych w ubiegłym roku pozostała na poziomie z 2008 roku. Najwyższą płacę w agencjach reklamowych dostaje dyrektor kreatywny, ze średnim wynagrodzeniem miesięcznych 24,3 tys. zł. W domach mediowych – buying director z płacą całkowitą średnio w wysokości 26 tys. zł. – Koszty osobowe są najpoważniejszym obciążeniem. Reakcja na pierwsze oznaki kryzysu musiała być szybka – mówi Anna Lubowska, prezes SAR.
Coraz mniej agencji reklamowych i domów mediowych deklaruje też, że chce zatrudniać nowe osoby. W najbliższym roku zmian w zatrudnieniu nie planuje 40 proc. agencji reklamowych, a w domach mediowych – 45 proc. firm.
– Firmy na pewno są ostrożniejsze, ale widać, że w branży nie ma radykalnych cięć wynagrodzeń. Nie zaobserwowaliśmy też np. likwidacji programów medycznych dla pracowników – komentuje wyniki Krzysztof Gugała z firmy IDEA! Management Consulting, która przeprowadziła badania.