To o 2 proc. mniej niż rok wcześniej. Wysokie, bo dwucyfrowe, spadki sprzedaży takich tytułów jak „Newsweek Polska” i „Przekrój” zrównoważyły lepsze niż przed rokiem wyniki publikującego przedruki z polskiej prasy „Tygodnika Angora” i katolickiego „Gościa Niedzielnego”.
Średnie rozpowszechnianie płatne każdego wydania „Tygodnika Angora” w pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku wynosiło 321,5 tys. egz., o 7,6 proc. więcej niż rok wcześniej, a „Gościa Niedzielnego” – 134,3 tys. egz., o 5,1 proc. więcej niż przed rokiem – wynika z danych ZKDP. Najwyższe spadki wyników po trzech kwartałach dotknęły „Przekroju”, którego sprzedaż obniżyła się o 21,8 proc., do 54,3 tys. egz., oraz „Newsweeka Polska” (spadek o 10,8 proc., do 111,3 tys. egz.). Wynik „Polityki” to 144,9 tys. egz. (spadek o 4,2 proc.), a „Wprost” – 102,2 tys. egz. (spadek o 9 proc.).
W samym wrześniu łączne średnie rozpowszechnianie płatne dziesięciu największych tygodników opinii obniżyło się rok do roku o 1,4 proc., do 961,6 tys. egz.