Na tle danych dla świata, a nawet tylko dla Europy, średni dzienny czas oglądania telewizji w Polsce wypada imponująco – wyliczone przez AGB Nielsen Media Research cztery godziny w 2009 roku to dużo powyżej średniego wskaźnika globalnego, który w ubiegłym roku wynosił według Eurodata TV World-wide 3 godziny i 12 minut. Dużo mniej telewizji oglądają od nas np. Skandynawowie (Finowie – 2 godz. 50 min, Norwegowie – 2 godz. 54 min) i Niemcy (3 godz. 32 min).
W swoim raporcie Eurodata TV Worldwide brała pod uwagę Amerykę Płn., większość krajów Ameryki Płd., całą Europę, Egipt, RPA, Australię, Indie, Chiny i Rosję. Jak się okazuje, rekordzistami w siedzeniu przed telewizorem są Amerykanie, bo średnio spędzają w ten sposób aż 4 godz. i 40 min. Tylko o minutę niższy wskaźnik ma Bliski Wschód. Najmniej intensywnie telewizję ogląda się natomiast w rejonie Azji i Pacyfiku, gdzie statystyczny widz spędza przed telewizorem 2 godziny i 41 minut na dobę.
Tendencja jest jednak wszędzie ta sama – i w Polsce, i na świecie oglądamy telewizji coraz więcej, bo – po pierwsze – dzięki rozwojowi stacji tematycznych mamy coraz większy wybór kanałów i programów (jak policzyła działająca na rzecz Komisji Europejskiej baza danych Mavise, w samej Europie ruszyło w ubiegłym roku co najmniej 245 nowych stacji), po drugie – coraz więcej jest możliwości oglądania telewizji, dzięki czemu jest ona dostępniejsza (w wielu krajach działa już np. telewizja mobilna). Zdaniem medioznawcy prof. Wiesława Godzica, dlatego będziemy oglądać więcej telewizji.
Polacy są też w grupie widzów, którzy najchętniej zasiadają przed małym ekranem po to, by oglądać filmy i seriale – wynika z danych Eurodata TV Worldwide. Seriale, komedie, filmy i telenowele to także grupa programów najchętniej oglądana na świecie. – Jesteśmy liderem tzw. kategorii fiction – zgadza się Ryszard Sibilski, dyrektor zarządzający firmy producenckiej Endemol Polska. – Jesteśmy rynkiem, gdzie w pierwszej 20 najpopularniejszych programów znajduje się zaledwie kilka programów rozrywkowych w rodzaju "Tańca z gwiazdami" – pozostałe to seriale.
Zamiłowanie Polaków do tego rodzaju produkcji potwierdza pierwsza dziesiątka najchętniej oglądanych programów w 2009 r., w której według danych AGB Nielsen Media Research trzy pierwsze miejsca z wielomilionowymi widowniami przypadły właśnie odcinkom seriali pokazywanym przez TVP ("M jak miłość", "Rancza" i "Ojca Mateusza"). Podobne upodobania mają m.in. Serbowie, Bułgarzy i Ukraińcy, a dalej od Europy – Egipcjanie, mieszkańcy RPA, Marokańczycy, Hindusi i Malezyjczycy.