Prezes Clear Channel International, grupy, do której należy jedna z pięciu największych firm outdoorowych w Polsce – Clear Channel Poland, mówi „Rz”, że jego firma jest zainteresowana udziałem w konsolidacji rynku. – Polski rynek reklamy zewnętrznej będzie się konsolidował w perspektywie dwóch, trzech lat. Chcemy wziąć udział w tym procesie – zapowiada William Eccleshare, który jest szefem CCI od lata ubiegłego roku. – Polska należy do dziesięciu największych rynków, na których działa Clear Channel, i sądzimy, że będzie on rósł szybciej niż inne kraje. Z tego też powodu zamierzamy tu silnie inwestować – mówi.
W jego ocenie nowi gracze, jeśli się pojawią, także będą zdobywać polski rynek poprzez przejęcia. – Poprzednia fala kryzysu z lat 2001 – 2003 udowodniła, jaki może być jego wpływ na rynek reklamy zewnętrznej. Przed jej nadejściem, aby opisać polski rynek outdooru, trzeba było wymienić kilkanaście podmiotów, po 2003 roku – już tylko pięć – przypomina Marek Kuzaka, wiceprezes AMS (spółka z grupy Agora), pytany, czy do konsolidacji branży może dojść już w tym roku.
[srodtytul]Kto kupi, kto sprzeda?[/srodtytul]
Analitycy spodziewali się, że w czasie kryzysu, zazwyczaj dobrego okresu do przejęć, Agora, która kupiła AMS w 2002 r., właśnie w czasie gorszej koniunktury, może chcieć powtórzyć ten ruch i przejąć kolejną spółkę outdoorową. Nic takiego się jednak nie wydarzyło. Eccleshare zapewnia, że Clear Channel Poland nie jest na sprzedaż.
Który z inwestorów branżowych mógłby konsolidować polski rynek outdooru?