80 szans dla polskich firm na nagrody w Cannes

Wczoraj w Cannes rozpoczął się jeden z najważniejszych festiwali reklamowych na świecie. Polskie agencje reklamowe i domy mediowe z nadzieją na nagrodę zgłosiły 80 prac

Publikacja: 21.06.2010 05:14

Może w tym roku jurorzy bardziej je docenią, bo w ubiegłym, mimo 124 zgłoszeń, polskie firmy wróciły z Międzynarodowego Festiwalu Reklamowego Cannes Lions bez nagród. W tym zgłosiły w dziesięciu festiwalowych kategoriach dużo mniej – 80 prac. Najwięcej, 14, z kampanii prasowych. Dziś dowiemy się, czy którakolwiek z nich trafiła na tzw. krótkie listy w kategoriach: promocja i aktywizacja sprzedaży, PR, reklama bezpośrednia, radio, prasa, outdoor i media. Zwycięzcy w tych kategoriach zostaną ogłoszeni do czwartku.

Festiwal potrwa do 26 czerwca, kiedy przed uroczystą zamykającą imprezę galą zostaną ogłoszeni laureaci najbardziej prestiżowych nagród – Film Lions i Tytanowej Grand Prix przyznawanej za najbardziej innowacyjną zintegrowaną kampanię.

Festiwal w Cannes to jedno z najważniejszych wydarzeń w branży reklamowej na świecie, bo decyzje jurorów potrafią wytyczać zupełnie nowe szlaki na reklamowym rynku. I zazwyczaj zaskakują.

[wyimek]124 prace zgłosiły w ubiegłym roku w Cannes firmy z Polski[/wyimek]

Trzy lata temu główną nagrodę za spot wideo dostała np. po raz pierwszy w historii reklama wirusowa – filmik „Evolution” zrobiony dla marki Dove pokazujący, jak przeciętnej urody modelka przeistacza się w piękność dzięki pracy stylistów i fotograficznej obróbce zdjęć. Z kolei w ubiegłym roku Tytanową Grand Prix jurorzy dość nieoczekiwanie przyznali kampanii prezydenckiej Baracka Obamy (za to, że dobrze wykorzystała najnowsze trendy i spowodowała, że włączyli się w nią z własnej inicjatywy wyborcy).

Polakom przydałby się w tym roku sukces, bo ostatnie nagrody z Cannes (dwie brązowe statuetki) przywiozły do kraju dwa lata temu agencje Saatchi & Saatchi Poland oraz McCann Erickson Polska.

Może w tym roku jurorzy bardziej je docenią, bo w ubiegłym, mimo 124 zgłoszeń, polskie firmy wróciły z Międzynarodowego Festiwalu Reklamowego Cannes Lions bez nagród. W tym zgłosiły w dziesięciu festiwalowych kategoriach dużo mniej – 80 prac. Najwięcej, 14, z kampanii prasowych. Dziś dowiemy się, czy którakolwiek z nich trafiła na tzw. krótkie listy w kategoriach: promocja i aktywizacja sprzedaży, PR, reklama bezpośrednia, radio, prasa, outdoor i media. Zwycięzcy w tych kategoriach zostaną ogłoszeni do czwartku.

Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji
Media
Właściciel TVN dzieli się na dwie części. Co z polską telewizją?
Media
„Życie Warszawy” powraca! Nowy serwis informacyjny dla mieszkańców stolicy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Media
Dzieci w szponach reklamy. Zobacz, co warto wiedzieć