- Łącznie zdeklarowało się siedem firm, które chcą należeć do tej organizacji. Oprócz wymienionych trzech są to ING Bank Śląski, ING Usługi Finansowe, BZ WBK i TUI, firma z branży turystycznej - mówi Roman Jędrkowiak, pomysłodawca całego projektu - były dyrektor marketingu banku ING, a obecnie doradca sieci Play. Firmy, które chcą przystąpić do związku łącznie zarządzają budżetami reklamowymi na poziomie ponad 1 mld zł. - Na początku będzie to pewnie kilkunastu członków, docelowo będzie ich pewnie kilkudziesięciu - mówi Jędrkowiak, który prowadzi rozmowy na temat uczestnictwa z kolejnymi firmami, m.in. z branży telekomunikacyjnej, kosmetycznej i FMCG.
Związek ma m.in. dbać o to, jak przebiegają przetargi na obsługę budżetów reklamowych i dbać o standardy w branży oraz zapobiegać nierównościom na rynku (np. rozbieżnościom w wynagrodzeniach, jakie reklamodawcy płacą agencjom eventowym). Będzie też głosem branży na rynku, ma komentować i lobbować np. podczas zmian prawa dotyczącego reklamy a także edukować na temat reklamy (np. dzieci szkołach, by łatwowiernie nie ulegały przekazom reklamowym). - Dzięki temu będziemy mogli mierzyć standardy na rynku. Obecnie nie możemy wymieniać między sobą informacji poufnych, tak łatwiej będzie ustalać benchmarki np. kosztów, jakie ponosimy w związku z różnym działaniami marketingowymi - mówił Wojciech Pronobis, dyrektor zarządzający ds. marketingu w Grupie PZU.
Jak przekonywał Bartosz Dobrzyński, dyrektor ds. marketingu w spółce P4 (operatorze sieci Play), działy marketingu i tak poszukują takich informacji, żeby np. nie przepłacać agencjom organizującym różne wydarzenia marketingowe i wybierać tylko takie, które świadczą usługi wysokiej jakości, co chroni reklamodawców przed niewłaściwymi wyborami. - Bardzo pomocne będzie opakowanie tego w oficjalną formę - mówił. Jak zastrzega Roman Jędrkowiak, działalność Advertisers.pl nie ma prowadzić do żadnych zmów konkurencyjnych na rynku reklamy czy marketingu. - Na każdym spotkaniu będzie obecny prawnik, taka działalność nie jest zresztą niczym odkrywczym, tego typu organizacje działają w innych państwach - mówił.
Dotychczas takiej organizacji w Polsce nie było, choć Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR mają już agencje reklamowe i domy mediowe, działa też w Polsce np. Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego.
Związel Advertisers.pl ma ruszyć w wakacje (do uruchomienia związku pracodawców potrzeba 10 członków) i ma należeć do Światowej Federacji Reklamodawców (World Federation od Advertisers). Może do niego należeć każda firma, która ma budżet marketingowy, oprócz firm medialnych, które jednocześnie są też po drugiej stronie procesu reklamowego.