Trusted Shops to certyfikat jakości wydawany sklepom internetowym od 1999 r., a w Europie ma go ponad 8 tys. sklepów.

- 64,1 proc. klientów internetowych podaje brak zaufania do sklepu jako powód rezygnacji z zakupów w internecie. Na tę potrzebę poczucia bezpieczeństwa w czasie transakcji odpowiadamy właśnie my – mówi Jean- Marc Nöel, założyciel i prezes Trusted Shops.

Trusted Shops funkcjonuje już w takich krajach jak Niemcy, Szwajcaria, Austria, Francja i Wielka Brytania. Kolejnym krokiem po debiucie w Polsce jest wejście na rynki hiszpański i holenderski. Klient będzie mógł wykupić za ok 0,2 proc. wartości transakcji ubezpieczenie. Jeśli sklep internetowy nie zrealizuje zamówienia wówczas dostajemy pełen zwrot pieniędzy.

- Sprzedawcy internetowi korzystają z przynależności do programu na równi z klientami. Jak dowodzą badania ich właściciele mogą liczyć na częstsze o średnio 9,8 proc. umowy kupna, wyższą o około 2,7 proc. wartość koszyka, właśnie dlatego, że poczucie bezpieczeństwa finansowego zdecydowanie zwiększa chęć zakupu – mówi Piotr Jarosz, country manager Trusted Shops na Polskę. Dodatkowym efektem wprowadzenia Znaku Jakości Trusted Shops na stronie sklepu jest też większa liczba odwiedzin i czas przebywania na serwisie.

Na razie działanie systemu jest ograniczone - na stronie Trusted Shops jest informacja, że z certyfikatów korzystają takie sklepy jak bonprix.pl czy redcoon.pl, jednak według organizatorów lista będzie szybko rozszerzana.