Polkomtel w piątek rozpoczął testy sieci komórkowej pracującej w technologii CDMA. Nie zapewnia ona rewolucyjnych szybkości pobierania danych, które teoretycznie sięgają ponad 3 Mb/s. Jednak jej właściwości powodują, że zasięg jednego nadajnika sięga nawet 20 km, co pozwala na dostarczenie sieci na terenach odciętych, dotkniętych tzw. wykluczeniem cyfrowym.
– Dlatego usługi komercyjne, które uruchomimy już za dwa, trzy tygodnie, będą skierowane głównie do słabo zaludnionych obszarów wiejskich, gdzie jest problem z jakimkolwiek dostępem do Internetu – powiedział Krzysztof Kilian, wiceprezes Polkomtelu.
Jak ujawniła spółka, co czwarty klient kupujący iPlusa, usługę dostępu do mobilnego Internetu, wykorzystuje ją niemal wyłącznie stacjonarnie.
– Te osoby decydują się na nią jako jedyny, główny sposób dostępu do sieci – powiedział Jarosław Bauc, prezes Polkomtelu. Do końca roku operator chce zdobyć ok. 30 tys. klientów nowej usługi.
Miesięczne abonamenty na dostęp do sieci wyniosą od 50 zł (z limitem danych 3 GB), do 110 zł (limit 20 GB). Polkomtel do oferty wprowadzi także subsydiowane komputery przenośne, dostępne – w zależności od wysokości abonamentu – już za 1 zł. Kampania reklamowa nowych usług ruszy dopiero po sezonie urlopowym, we wrześniu.