Oba portale odnotowały w sierpniu w porównaniu z lipcem spore wzrosty zainteresowania. Użytkowników portalu Nk.pl było w Polsce w sierpniu ok. 12,19 mln (przy 11,9 mln w lipcu), a Facebooka – ok. 12,18 mln (przy 11,44 mln w lipcu) - wynika z najnowszych badań Megapanel PBI/Gemius.
Nie potwierdziła się wiec tendencja z lipca, gdy rodzimy portal społecznościowy nagle zwiększył dystans do międzynarodowego giganta (na świecie Facebook ma 750 mln użytkowników) . - W lipcu Naszej Klasie wzrost ruchu na stronie zapewniły osoby młode, poniżej 31 roku życia, podczas gdy na Facebooku było ich w tym czasie mniej. Facebook ma inny profil użytkowników, są zamożniejsi i może być tak, że oni wyjechali na wakacje, podczas gdy młodsi użytkownicy Naszej Klasy, która jest bardziej masowa, pozostali przed komputerami – tłumaczył wtedy „Rz" Jacek Dziecielak, prezes domu mediowego MPG.
Gros portali ogólno tematycznych tradycyjnie odnotowało w sierpniu dalsze spadki – to miesiąc wakacyjny i część osób odpoczywa od codziennych wydarzeń poza miejscem zamieszkania, często bez komputera. Z tego trendu wyłamał się tylko Onet.pl, który w sierpniu miał 12,2 mln użytkowników ( przy 12,09 mln w lipcu). Wp.pl miała ich 10,66 mln (miesiąc wcześniej było to 10,8 mln), Gazeta.pl: 7,97 mln (przy 8,21 mln w lipcu), a Interia.pl: 7,4 mln (7,65 mln w lipcu).
Liderem rankingu domen był oczywiście Google.pl z wynikiem 16,24 mln użytkowników (15,99 mln miesiąc wcześniej), a liderem grup: grupa Google z 17,1 mln użytkowników ( 16,98 mln miesiąc wcześniej).