CD?Projekt Red szykuje dwie premiery na wiosnę

Gry kom­pu­te­ro­we. W?naj­bli­ższym cza­sie CD Pro­jekt Red wy­pu­ści na ry­nek no­wy ty­tuł, któ­ry po­prze­dzi pla­no­wa­ną na 17 kwiet­nia pre­mie­rę kon­so­lo­we­go „Wiedź­mina 2"

Publikacja: 26.03.2012 02:54

Sukces sprzedażowy widać także w wynikach

Sukces sprzedażowy widać także w wynikach

Foto: Rzeczpospolita

Fir­ma pla­nu­je w cią­gu kil­ku ty­go­dni pre­mie­ry dwóch ty­tu­łów, któ­re bę­dą mieć de­cy­du­ją­cy wpływ na jej te­go­rocz­ne wy­ni­ki.

Ja­ko pierw­sza w naj­bliższym cza­sie na ry­nek tra­fi nie­wiel­ka gra ofe­ro­wa­na w po­sta­ci cy­fro­wej przez In­ter­net. Spół­ka nie ujaw­nia szcze­gó­łów. Ale branża  spe­ku­lu­je, że mo­że cho­dzić o du­ży do­da­tek do „Wiedź­mi­na" lub „Wiedź­mi­na 2". Bę­dzie miał za za­da­nie pod­trzy­mać za­in­te­re­so­wa­nie obo­ma ty­tu­ła­mi, któ­re w wer­sji na PC za­de­biu­to­wa­ły od­po­wied­nio czte­ry i pół oraz nie­speł­na rok te­mu. – Wszyst­kie wia­do­mo­ści zwią­za­ne z tą pre­mie­rą za­pre­zen­tu­je­my w po­nie­dzia­łek lub wto­rek – mó­wi „Rz" Adam Ki­ciń­ski, pre­zes CD Pro­jekt Red. Na ra­zie wia­do­mo je­dy­nie, że tech­no­lo­gicz­na spół­ka chce sprze­dać tę pro­duk­cję w ilo­ści do 100 tys. eg­zem­pla­rzy. Zo­sta­nie wy­da­na na co naj­mniej jed­ną plat­for­mę sprzę­to­wą.

Du­żo więk­sze na­dzie­je CD Pro­jekt Red wią­że z za­pla­no­wa­ną na 17 kwiet­nia pre­mie­rą „Wiedź­mi­na 2" na kon­so­lę Xbo­x360. Fir­ma nie zdra­dza pla­nów sprze­da­żo­wych zwią­za­nych z tą po­zy­cją. Ana­li­ty­cy sza­cu­ją, że grę ku­pi 0,8 mln fa­nów. „Wiedź­mi­na 2" w wer­sji na PC do tej po­ry ku­pi­ło 1,1 mln gra­czy, ale by­ła to za­słu­ga sil­nej mar­ki, ja­ką ma bo­ha­ter ksią­żek Sap­kow­skie­go w na­szej czę­ści Eu­ro­py (głów­nie w Pol­sce i Ro­sji). Do tej po­ry klien­ci na ca­łym świe­cie ku­pi­li już 3,2 mln ko­pii gier o Wiedź­mi­nie (obu czę­ści), co ozna­cza, że jest to naj­bar­dziej zna­ny ty­tuł na świe­cie, któ­ry wy­wo­dzi się z Pol­ski.

Naj­wa­żniej­szym ryn­kiem dla kon­so­lo­we­go „Wiedź­mi­na 2" bę­dą jed­nak Sta­ny Zjed­no­czo­ne, gdzie do­mi­nu­ją kon­so­le Xbo­x360. W eks­pan­sji na tym ryn­ku pol­ską fir­mę bę­dzie wspie­rał War­ner Bros, za któ­rym stoi ol­brzy­mia ma­chi­na mar­ke­tin­go­wa. Na pro­mo­cję gry CD Pro­jekt Red za­mie­rza wy­dać 8 mln zł. Kam­pa­nia bę­dzie skon­cen­tro­wa­na na ostat­nich kil­ku­na­stu dniach przed pre­mie­rą.

Jed­nak na­wet już te­raz kon­so­lo­wy „Wiedź­min 2" pnie się co­raz wy­żej w ran­kin­gach sprze­da­ży. W naj­więk­szym na świe­cie e­-skle­pie, czy­li w Ama­zon.com, pol­ska gra jest trze­cią naj­chęt­niej ku­po­wa­ną grą z ga­tun­ku RPG. Wy­prze­dza­ją ją je­dy­nie „Sky­rim V" oraz „Mass Effect 2", któ­re jed­nak mia­ły pre­mie­ry już ja­kiś czas te­mu. W bry­tyj­skiej mu­ta­cji Ama­zon.com „Wiedź­min 2" zaj­mu­je pią­te miej­sce wśród gier swo­je­go ga­tun­ku.

Pol­ska gra jest rów­nież do­stęp­na u naj­więk­sze­go na świe­cie sprze­daw­cy za­ba­wek Toys „R" Us, gdzie otwie­ra ran­king sprze­da­ży gier RPG. Po­dob­ną po­zy­cję zaj­mu­je rów­nież w Em­pi­ku. W Pol­sce gry kon­so­lo­we sta­no­wią jed­nak nie­wiel­ką część ryn­ku.

Fir­ma pla­nu­je w cią­gu kil­ku ty­go­dni pre­mie­ry dwóch ty­tu­łów, któ­re bę­dą mieć de­cy­du­ją­cy wpływ na jej te­go­rocz­ne wy­ni­ki.

Ja­ko pierw­sza w naj­bliższym cza­sie na ry­nek tra­fi nie­wiel­ka gra ofe­ro­wa­na w po­sta­ci cy­fro­wej przez In­ter­net. Spół­ka nie ujaw­nia szcze­gó­łów. Ale branża  spe­ku­lu­je, że mo­że cho­dzić o du­ży do­da­tek do „Wiedź­mi­na" lub „Wiedź­mi­na 2". Bę­dzie miał za za­da­nie pod­trzy­mać za­in­te­re­so­wa­nie obo­ma ty­tu­ła­mi, któ­re w wer­sji na PC za­de­biu­to­wa­ły od­po­wied­nio czte­ry i pół oraz nie­speł­na rok te­mu. – Wszyst­kie wia­do­mo­ści zwią­za­ne z tą pre­mie­rą za­pre­zen­tu­je­my w po­nie­dzia­łek lub wto­rek – mó­wi „Rz" Adam Ki­ciń­ski, pre­zes CD Pro­jekt Red. Na ra­zie wia­do­mo je­dy­nie, że tech­no­lo­gicz­na spół­ka chce sprze­dać tę pro­duk­cję w ilo­ści do 100 tys. eg­zem­pla­rzy. Zo­sta­nie wy­da­na na co naj­mniej jed­ną plat­for­mę sprzę­to­wą.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie