Reklama
Rozwiń

CD?Projekt Red szykuje dwie premiery na wiosnę

Gry kom­pu­te­ro­we. W?naj­bli­ższym cza­sie CD Pro­jekt Red wy­pu­ści na ry­nek no­wy ty­tuł, któ­ry po­prze­dzi pla­no­wa­ną na 17 kwiet­nia pre­mie­rę kon­so­lo­we­go „Wiedź­mina 2"

Publikacja: 26.03.2012 02:54

Sukces sprzedażowy widać także w wynikach

Sukces sprzedażowy widać także w wynikach

Foto: Rzeczpospolita

Fir­ma pla­nu­je w cią­gu kil­ku ty­go­dni pre­mie­ry dwóch ty­tu­łów, któ­re bę­dą mieć de­cy­du­ją­cy wpływ na jej te­go­rocz­ne wy­ni­ki.

Ja­ko pierw­sza w naj­bliższym cza­sie na ry­nek tra­fi nie­wiel­ka gra ofe­ro­wa­na w po­sta­ci cy­fro­wej przez In­ter­net. Spół­ka nie ujaw­nia szcze­gó­łów. Ale branża  spe­ku­lu­je, że mo­że cho­dzić o du­ży do­da­tek do „Wiedź­mi­na" lub „Wiedź­mi­na 2". Bę­dzie miał za za­da­nie pod­trzy­mać za­in­te­re­so­wa­nie obo­ma ty­tu­ła­mi, któ­re w wer­sji na PC za­de­biu­to­wa­ły od­po­wied­nio czte­ry i pół oraz nie­speł­na rok te­mu. – Wszyst­kie wia­do­mo­ści zwią­za­ne z tą pre­mie­rą za­pre­zen­tu­je­my w po­nie­dzia­łek lub wto­rek – mó­wi „Rz" Adam Ki­ciń­ski, pre­zes CD Pro­jekt Red. Na ra­zie wia­do­mo je­dy­nie, że tech­no­lo­gicz­na spół­ka chce sprze­dać tę pro­duk­cję w ilo­ści do 100 tys. eg­zem­pla­rzy. Zo­sta­nie wy­da­na na co naj­mniej jed­ną plat­for­mę sprzę­to­wą.

Du­żo więk­sze na­dzie­je CD Pro­jekt Red wią­że z za­pla­no­wa­ną na 17 kwiet­nia pre­mie­rą „Wiedź­mi­na 2" na kon­so­lę Xbo­x360. Fir­ma nie zdra­dza pla­nów sprze­da­żo­wych zwią­za­nych z tą po­zy­cją. Ana­li­ty­cy sza­cu­ją, że grę ku­pi 0,8 mln fa­nów. „Wiedź­mi­na 2" w wer­sji na PC do tej po­ry ku­pi­ło 1,1 mln gra­czy, ale by­ła to za­słu­ga sil­nej mar­ki, ja­ką ma bo­ha­ter ksią­żek Sap­kow­skie­go w na­szej czę­ści Eu­ro­py (głów­nie w Pol­sce i Ro­sji). Do tej po­ry klien­ci na ca­łym świe­cie ku­pi­li już 3,2 mln ko­pii gier o Wiedź­mi­nie (obu czę­ści), co ozna­cza, że jest to naj­bar­dziej zna­ny ty­tuł na świe­cie, któ­ry wy­wo­dzi się z Pol­ski.

Naj­wa­żniej­szym ryn­kiem dla kon­so­lo­we­go „Wiedź­mi­na 2" bę­dą jed­nak Sta­ny Zjed­no­czo­ne, gdzie do­mi­nu­ją kon­so­le Xbo­x360. W eks­pan­sji na tym ryn­ku pol­ską fir­mę bę­dzie wspie­rał War­ner Bros, za któ­rym stoi ol­brzy­mia ma­chi­na mar­ke­tin­go­wa. Na pro­mo­cję gry CD Pro­jekt Red za­mie­rza wy­dać 8 mln zł. Kam­pa­nia bę­dzie skon­cen­tro­wa­na na ostat­nich kil­ku­na­stu dniach przed pre­mie­rą.

Jed­nak na­wet już te­raz kon­so­lo­wy „Wiedź­min 2" pnie się co­raz wy­żej w ran­kin­gach sprze­da­ży. W naj­więk­szym na świe­cie e­-skle­pie, czy­li w Ama­zon.com, pol­ska gra jest trze­cią naj­chęt­niej ku­po­wa­ną grą z ga­tun­ku RPG. Wy­prze­dza­ją ją je­dy­nie „Sky­rim V" oraz „Mass Effect 2", któ­re jed­nak mia­ły pre­mie­ry już ja­kiś czas te­mu. W bry­tyj­skiej mu­ta­cji Ama­zon.com „Wiedź­min 2" zaj­mu­je pią­te miej­sce wśród gier swo­je­go ga­tun­ku.

Reklama
Reklama

Pol­ska gra jest rów­nież do­stęp­na u naj­więk­sze­go na świe­cie sprze­daw­cy za­ba­wek Toys „R" Us, gdzie otwie­ra ran­king sprze­da­ży gier RPG. Po­dob­ną po­zy­cję zaj­mu­je rów­nież w Em­pi­ku. W Pol­sce gry kon­so­lo­we sta­no­wią jed­nak nie­wiel­ką część ryn­ku.

Fir­ma pla­nu­je w cią­gu kil­ku ty­go­dni pre­mie­ry dwóch ty­tu­łów, któ­re bę­dą mieć de­cy­du­ją­cy wpływ na jej te­go­rocz­ne wy­ni­ki.

Ja­ko pierw­sza w naj­bliższym cza­sie na ry­nek tra­fi nie­wiel­ka gra ofe­ro­wa­na w po­sta­ci cy­fro­wej przez In­ter­net. Spół­ka nie ujaw­nia szcze­gó­łów. Ale branża  spe­ku­lu­je, że mo­że cho­dzić o du­ży do­da­tek do „Wiedź­mi­na" lub „Wiedź­mi­na 2". Bę­dzie miał za za­da­nie pod­trzy­mać za­in­te­re­so­wa­nie obo­ma ty­tu­ła­mi, któ­re w wer­sji na PC za­de­biu­to­wa­ły od­po­wied­nio czte­ry i pół oraz nie­speł­na rok te­mu. – Wszyst­kie wia­do­mo­ści zwią­za­ne z tą pre­mie­rą za­pre­zen­tu­je­my w po­nie­dzia­łek lub wto­rek – mó­wi „Rz" Adam Ki­ciń­ski, pre­zes CD Pro­jekt Red. Na ra­zie wia­do­mo je­dy­nie, że tech­no­lo­gicz­na spół­ka chce sprze­dać tę pro­duk­cję w ilo­ści do 100 tys. eg­zem­pla­rzy. Zo­sta­nie wy­da­na na co naj­mniej jed­ną plat­for­mę sprzę­to­wą.

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama