Zyskujemy prawa do pokazywania „Dynastii" czy „Beverly Hills 902010"

- Kanały CBS otwierają nowe możliwości rozwoju naszej firmy w Polsce. Jestem przekonany, że to będzie pozytywny impuls do rozpoczęcia prac nad kolejnymi kanałami – mówi Dominik Tzimas o zatwierdzonym niedawno przez UOKiK partnerstwie Chello z amerykańskim CBS

Publikacja: 16.10.2012 08:23

Zyskujemy prawa do pokazywania „Dynastii" czy „Beverly Hills 902010"

Foto: materiały prasowe

- Co zmieni się w port folio kanałów Chello po rozpoczęciu współpracy z CBS, bo to wciąż nie jest jasne?

Nie jest jasne, ponieważ do czasu otrzymania zgody Urzędu Ochrony Konkurencji  i Konsumentów na realizację naszych planów nie mogliśmy ich upubliczniać. Pojawienie się kanałów CBS w Polsce będzie dużym wydarzeniem i na pewno widzowie naszych kanałów zostaną powiadomieni o zmianach zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem.

Seriale CBS są dobrze znane w Polsce i innych krajach Europy, ponieważ były nadawane dotychczas w innych stacjach. Chello zyskało dostęp do bogatej biblioteki zawierającej takie hity jak: „Dynastia", „Melrose Place", „Star Trek", czy „Agenci NCIS".  Przed rozszerzeniem swojego partnerstwa na region EMEA firmy spróbowały swoich sił w Wielkiej Brytanii. W ciągu trzech lat kanały Chello Zone rebrandowane, wzmocnione serialami i programami CBS zwiększyły swoją oglądalność o ponad 100 proc. Następstwem tego sukcesu było joint venture na region EMEA (Europa, Środkowy Wschód, Afryka), częścią którego jest również Polska.

- Jak w Polsce zmienią się kanały Chello?

W Polsce Chello Central Europe reprezentuje kilkanaście kanałów. Są wśród nich zarówno kanały należące do spółek z grupy Chellomedia, jak również podmiotów trzecich, które zdecydowały się powierzyć nam swoją reprezentację.  Kanały należące do grupy to kanały firmy Chello Zone: Zone Romantica, Zone Europa, Club TV i Zone Reality, które objęte zostaną współpracą z CBS oraz Extreme Sports Channel. Kanały z poza grupy to: Music Choice (interaktywny kanał muzyczny), Ginx -pierwszy na świecie kanał dla graczy, który nadawany będzie w języku polskim od grudnia, kanały dla dorosłych  Hustler,  informacyjno-biznesowy Bloomberg oraz rosyjskojęzyczne kanały z grupy RTVi.  Wracając jednak do Pani pytania. Po uzyskaniu zgodny UOKiK planujemy rebranding czterech wspomnianych wcześniej kanałów oraz istotne wzmocnienie ich programami produkcji CBS.

- To jest współpraca kapitałowa?

Niestety nie mogę na to pytanie odpowiedzieć. We wspólnym przedsięwzięciu Chellomedia posiada 70 proc. udziału i decydujący głos w zakresie tworzenie programu, marketingu i dystrybucji. Program kanałów po zmianach stworzymy w oparciu o bogatą bibliotekę firmy CBS uzupełnioną o filmy i programy innych producentów i dystrybutorów, takich jak Warner Bros., BBC, Sony Pictures Television International, MGM, NBC Universal, TF! International.  Na bogactwie biblioteki CBS skorzystają głównie Zone Romantica i Club TV, które zmienią się – w, odpowiednio - CBS Action i CBS Drama. Natomiast dokumentalny kanał Zone Reality i filmowy Zone Europa, zostaną rebrandowane, ale na programach CBS skorzystają znacznie mniej. Na kanale CBS Drama, powstałym z Club TV nadal emitowane będą programy lifestyle'owe, jak „Colin i Justin: skok na dom" czy „Projekt: kreator rmody".  Jednak wiodąca rolę odgrywać będą seriale skierowane do kobiet. Jeśli będziemy pokazywać „Dynastię", to właśnie na tym kanale. Z kolei Zone Romantica zmieni się w kanał CBS Action skierowany do odbiorców obojga płci.

- To trochę szokująca zmiana nazwy: z Romantiki na CBS Action.

Jeśli ma Pani na myśli reakcję widzów Zone Romantica, to nie pozostawimy ich bez możliwości oglądania ich ulubionych seriali. Znajdą się one na kanale CBS Drama, choć w mniejszym niż dotychczas wymiarze. Myśląc o naszych kanałach i ich pozycjonowaniu musimy wziąć pod uwagę zmieniające się potrzeby polskiej widowni. Polacy mają dzisiaj inne marzenia oraz oczekują innej rozrywki niż 10 lat temu. Popularność telenowel dynamicznie maleje. Kino i seriale akcji, wbrew stereotypom, oglądane są w równym stopniu przez kobiety i mężczyzn. Jesteśmy pewni, że CBS Drama, jak i CBS Action uzupełniają się i stanowią ciekawszą ofertę dla polskich widzów.

- Mogą państwo korzystać z całej biblioteki CBS?

Tak, oprócz tych pozycji, których prawa są jeszcze w posiadaniu innych nadawców. Dotyczy to na przykład nadawanych ostatnio w Polsce seriali „CSI: Kryminale zagadki..." i „Agenci NCIS". Ale to nam nie przeszkadza. Biblioteka CBS pełna jest hitów, do których Polacy chętnie powrócą, takich jak „Shogun", „Twin Peaks" czy „Beverly Hills 90210". Doświadczenie pokazuje, że ludzie lubią oglądać znane im seriale. Oczywiście będziemy nadawać również nowsze produkcje, takie jak „Braterstwo" czy „Wyspa Harpera' oraz inne których tytułów na razie nie chcę zdradzać. Co ważne, kanały CBS będą  od pierwszego dnia miały prawa na TV Everywhere i – choć to oczywiście zależy od warunków takiej współpracy – jesteśmy w stanie operatorom od razu takie prawa udostępniać. Silny zastrzyk programowy, nowa oprawa graficzna  ma na celu wzmocnienie naszej pozycji w rankingach oglądalności oraz w rozmowach z operatorami i reklamodawcami. Cena za nasze kanały na pewno nie będzie niższa i na pewno będzie adekwatna do jakości. Kanały CBS otwierają nowe możliwości rozwoju naszej firmy w Polsce. Jestem przekonany, że to będzie pozytywny impuls do rozpoczęcia prac nad kolejnymi kanałami.

- Nowe kanały mogłyby być dedykowane wyłącznie dla Polski?

Staramy się wykorzystywać synergię i umieszczać na kolejnych rynkach kanały z portfolio kilkudziesięciu naszych stacji. Chello Central Europe ma bardzo mocna pozycję w regionie na rynku kanałów dziecięcych i sportowych. Mamy świadomość, że w Polsce rynek jest bardzo dojrzały w tych obszarach. Ale mamy też kanał kulinarny TV Paprika, Spektrum Home o urządzaniu wnętrz, a popularno-naukowy Spektrum stanowi na wielu rynkach przeciwwagę dla kanału Discovery. W listopadzie startuje kolejny kanał dziecięcy MegaMax w Rumunii i Czechach, wprowadzamy również wersje HD kanałów sportowych w Czechach, Słowacji i na Węgrzech. Czy w Polsce pojawi się coś w 2013 roku? Uważam, że wszystkie nasze kanały mają szansę powalczyć o polskiego widza. Jednak priorytetem w Polsce na najbliższy rok będą kanały CBS.

- Czy firma byłaby zainteresowana dystrybucją kanałów w ramach naziemnej telewizji cyfrowej i uczestniczeniem w konkursie na zagospodarowanie jego pierwszego pakietu (ma ruszyć w tym roku – red.) i czy interesują ją ewentualne kolejne multipleksy?

Nasza firma oferuje głownie płatne kanały tematyczne. Zdecydowana większość naszych przychodów pochodzi z opłat abonamentowych, a nie z reklam. Na pewno jesteśmy potencjalnie zainteresowani umieszczeniem naszych kanałów na płatnym multipleksie, jeśli wystartuje. W przypadku bezpłatnej naziemnej telewizji cyfrowej zachowujemy umiarkowaną rezerwę. Na tym etapie procesu cyfryzacji  trudno ocenić realny poziom przychodów. Model opierający się na przychodach z abonamentów bardziej nam się podoba od modelu reklamowego.

- Ale teraz w grę wchodzi teoretycznie najlepszy zasięgowo pakiet.

Owszem, ale biorąc pod uwagę inwestycję w miejsce oraz opłaty, trzeba mieć pewność, że się na takim kanale da zarobić. Zasięgi kanałów naziemnej telewizji cyfrowej są dziś porównywalne z wynikami kanałów tematycznych. Wszyscy liczą na to, że po wyłączeniu sygnału analogowego zasięgi skocza do góry i wszyscy zarobią na reklamach. Ja zwracam uwagę, że tort reklamowy się nie zwiększy z tego powodu, przybędzie tylko kilku kolejnych graczy.  Będziemy obserwować rozwój naziemnej telewizji cyfrowej zarówno w Polsce, jak i innych krajach w regionie, jednak w naszych celach na 2013 rok nie ma planów wchodzenia na multipleksy.

- A Polsat Jim Jam nie byłby dobrym kanałem na pierwszym multipleksie?

Z punktu widzenia odbiorców Jim Jama, jak i innych naszych kanałów dziecięcych – Minimaksa i Megmaksa  - na pewno tak. Mam jednak spore wątpliwości, czy te kanały zarobiłyby na siebie z reklam. Jim Jam powstał w ramach joint venture stworzonego pomiędzy Chello Zone i Polsatem,   Dystrybucją i marketingiem tego kanału zajmuje się  Polsat, więc pytania o takie plany warto skierować w ich stronę.

- Co zmieni się w port folio kanałów Chello po rozpoczęciu współpracy z CBS, bo to wciąż nie jest jasne?

Nie jest jasne, ponieważ do czasu otrzymania zgody Urzędu Ochrony Konkurencji  i Konsumentów na realizację naszych planów nie mogliśmy ich upubliczniać. Pojawienie się kanałów CBS w Polsce będzie dużym wydarzeniem i na pewno widzowie naszych kanałów zostaną powiadomieni o zmianach zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem.

Pozostało 94% artykułu
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie