To pięciokrotnie więcej niż udało się sprzedać dotychczas – szacuje firma ABI Research. Na koniec 2012 roku na świecie było bowiem według szacunków 200 mln elektronicznych tabliczek. – Prognozujemy, że w ciągu kolejnych pięciu lat na rynek trafi dalszy miliard tabletów – podają analitycy ABI Research w najnowszej prognozie. Ich prognoza jest zgodna z ostatnimi szacunkami firmy IDC, która zakłada, że w ciągu najbliższych czterech lat na świecie sprzeda się ponad 922 mln tych urządzeń.
700 tys.
- ?szacowana sprzedaż tabletów na polskim rynku w 2012 roku według IDC
Według firmy NPD Display Search, w przeciwieństwie do ubiegłego roku, gdy prym na rynku wiodły 9,7-calowe iPady, ten rok i kolejne lata będzie czasem małoekranowych tabletów. W tym roku elektroniczne tabliczki o przekątnej ekranu 7-8 cali będą stanowiły już 45 proc. wszystkich sprzedanych (108 mln), podczas gdy udział 9,7-calowych w sprzedaży spadnie do 17 proc. (41 mln).
Zainteresowanie tabletami rośnie wszędzie na świecie, ale liderem, jeśli chodzi o liczbę kupowanych urządzeń wciąż są Stany Zjednoczone. Według NPD Display Search, w Ameryce Płn. sprzeda się w tym roku 35 proc. wszystkich tabletów (czyli 85 mln sztuk). Kolejne będą Chiny (65 mln tabletów, 27 proc. wszystkich). Ale i w Europie użytkowników tych urządzeń przybywa (patrz wykres). W Chinach największą popularnością cieszą się lokalne marki tabletów.