Microsoft kupił sześć lat temu narzędzie Atlas Advertiser Suite od firmy aQuantive za 6,3 mld dolarów. Transakcja jednak okazała się nieudana, a producent Windowsa nie potrafił rozwiązania odpowiednio wykorzystać. Zdecydowano się więc na sprzedaż tego rozwiązania.
Wczoraj Facebook poinformował, że poruzmiał się z Microsoftem w sprawie nabycia Atlas Advertiser Suite. Szczegóły transakcji pozostają tajemnicą ale nieoficjalnie mówi się, że może ona opiewać na 6 mld dol.
Największy portal społecznościowy na świecie zapowiedział, że będzie rozwijał swój nowy nabytek, aby nawiązać walkę z konkurencyjnymi reklamami od Google. Według szacunków EMarketer w tym roku Google będzie miało około 18 proc. rynku reklamy internetowej, natomiast Facebookowi przypadnie 15 proc. tego rynku.
Atlas Advertiser Suite to narzędzie służące do internetowego marketingu. Pozwala między innymi na kreowanie kampanii reklamowych w internecie oraz monitorowanie ich efektywności.