Dlatego transakcja uzależniona jest od zgody prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Polskapresse to należący do niemieckiej grupy Verlagsgruppe Passau wydawca dziewięciu gazet regionalnych ukazujących się pod wspólnym logo „Polska" (m.in. „Dziennik Bałtycki", „Głos Wielkopolski" czy „Dziennik Zachodni") i bezpłatnej gazety „Nasze Miasto".

Działające w tym samym obszarze co Polskapresse Media Regionalne to z kolei m.in. wydawca dziewięciu regionalnych dzienników (m.in. „Gazety Pomorskiej", „Dziennika Wschodniego" i  „Nowej Trybuny Opolskiej" i pięciu tygodników, pięciu drukarni i 50 serwisów internetowych. Właścicielem Mediów Regionalnych jest brytyjska grupa Mecom, która powoli wycofuje się z polskiego rynku. W poprzednich latach odsprzedała swoje udziały w Presspublice, wydającej „Rz" spółce Gremi Media Grzegorza Hajdarowicza. W tym tygodniu Media Regionalne sprzedały też radiowej Grupie RMF sieć Radio GRA (nadaje w Bydgoszczy, Włocławku, Inowrocławiu i Toruniu). - Chociaż nasza kadra zarządzająca oraz pracownicy w Polsce wykonali bardzo wiele, aby zminimalizować zarówno spadki przychodów reklamowych, jak i spadki przychodów ze sprzedaży nakładu w ostatnich latach, skala działalności Mediów Regionalnych stała się dla nas zbyt mała w porównaniu do wyzwań stojących przed rynkiem prasowym w Polsce – skomentował Stephen Davidson, prezes Mecomu.

Kwoty transakcji nie podano. Jeden z analityków giełdowych, z którym rozmawiała „Rz" szacuje ją na „małe" kilkanaście milionów złotych.

Jak podał Mecom, w 2012 roku przychody  Mediów Regionalnych wyniosły 494, mln euro ( przy 58,5 mln euro rok wcześniej). Zysk spółki przed opodatkowaniem oraz wpływem transakcji wewnątrzgrupowych wynosił 0,3 mln euro w 2012 roku (przy 0,1 mln euro w 2011 r.).