nc+ ustala zasady współpracy z kablówkami

Platforma prowadzi z operatorami kablowymi rozmowy o nowej ofercie.

Aktualizacja: 18.04.2013 10:48 Publikacja: 18.04.2013 00:10

nc+ ustala zasady współpracy z kablówkami

Foto: Fotorzepa, Piotr Nowak

Nowe rozwiązania wprowadzone z myślą o klientach nc+ będą dostępne także dla klientów sieci kablowych – ustalił zarząd nc+ ze zrzeszającą kablarzy Polską Izbą Komunikacji Elektronicznej.

Oznacza to, że dotychczasowi abonenci programów Canal+ w sieciach kablowych, w momencie przedłużenia obowiązującej ich umowy, tak samo jak abonenci nc+ będą mogli sobie wybrać specjalny pakiet Ekstraklasa.

Równe traktowanie abonentów

Powołano też zespół składający się z reprezentantów obu stron prowadzonych rozmów. Jego celem będzie rozwiązanie kluczowych zagadnień związanych z dalszym współdziałaniem. – We współpracy z PIKE powinniśmy szybko zaangażować większość operatorów telewizji kablowej w proces dostarczania ich klientom pełnych korzyści płynących z naszej nowej oferty – komentuje Julien Verley, prezes platformy nc+.

Generalna zasada, jaką przyjęły obie strony, to identyczne traktowanie abonentów nc+ oraz sieci kablowych. Platforma nc+ wprowadziła nowe elementy do swojej zaprezentowanej 21 marca oferty, po tym, jak jej pierwotnego kształtu nie zaakceptowali dotychczasowi klienci platform „n" i Cyfra+.

Uznali ją za zbyt drogą, a automatyczne przenoszenie klientów do nowej oferty zgłosili do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów jako niezgodne z rynkowymi zasadami, w wyniku czego UOKiK wszczął postępowanie (jest w toku), które ma ustalić czy nie doszło do naruszenia zbiorowych interesów klientów.

Po stronie widzów opowiedziała się także Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.

150 tys. osób w nowej platformie

Do chwili, kiedy Julien Verley, prezes nc+ ogłosił na łamach „Rz", że przeprasza za całe zamieszanie i że firma zmieni tak krytykowaną ofertę (facebookowy profil o nazwie Anty nc+, zrzeszający niezadowolonych klientów obu platform, ma już ponad 94 tys. „polubień"), na przejście z platformy „n" lub Cyfry+ do nc+ zdecydowało się ok. 150 tys. osób. I tylu jest ich dzisiaj. – Liczba klientów, którzy zdecydowali się na przejście do oferty nc+ wynosi teraz nieco ponad 150 tys. i jest stabilna od publikacji naszego listu do klientów. Spowodowała to zmiana filozofii, która umożliwia teraz pozostanie przy obecnie trwających kontraktach do czasu ich wygaśnięcia, więc abonenci czekają z finalną decyzją – mówi Arkadiusz Mierzwa, rzecznik nc+.

Na razie nie wiadomo, jak na kryzysie w nc+ skorzysta konkurencja na rynku płatnej telewizji. Analitycy spodziewają się, że dopiero wyniki finansowe Cyfrowego Polsatu za II kwartał tego roku pomogą oszacować ewentualną skalę przejść do tej firmy abonentów z „n" i Cyfry+. – To, że wcześniej Cyfra+,  a obecnie nc+ nie podaje ostatnich wyników finansowych, pozwala się domyślać, że nie jest z nich zadowolona – ocenia Dominik Niszcz, analityk DM Raiffeisen. Jak dodaje, nawet jeśli w wyniku ostatnich kryzysowych sytuacji w firmie, krótkoterminowo wzrośnie nc+ tzw. wskaźnik churn (liczba klientów, którzy zdecydowali się odejść z firmy), w miarę upływu czasu będzie coraz niższy. – Bo ci klienci, którzy teraz pozostają ze swoją umową do czasu jej wygaśnięcia, zapewne w dużej mierze zdecydują się  przejść do nowej oferty nc+. Jednocześnie może jednak w firmie spaść średni przychód z jednego abonenta – uważa Dominik Niszcz.

masz pytanie, wyślij e-mail do autorki, m.lemanska@rp.pl

Stabilny rynek

Według zestawienia GUS podsumowującego sytuację w sektorze łączności, abonentów kablówek było w Polsce na koniec 2011 r. (to ostatnie dane) ok. 4,92 – o 3,4 proc. więcej niż rok wcześniej. – Klientów sieci kablowych jest dziś na rynku między 4,6-4,9 mln, ja najczęściej powołuję się na dane podawane przez panel Nielsena, czyli na 4,6 mln. Ta liczba jest od kilku lat stabilna – szacował „Rz" Jerzy Straszewski, prezes Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej. Na polskim rynku sieci kablowe są drugim po platformach satelitarnych sposobem odbioru płatnej telewizji. Łączna liczba klientów Cyfrowego Polsatu i nc+ to już prawie 6,1 mln. Podobnie, jak na innych rynkach, rozwija się tu także oferta tzw. IPTV (telewizji wykorzystującej do swojej dystrybucji łącza internetowe).

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie