- PBI jest zadowolone z tej współpracy, jednak chcąc zapewnić rynkowi najlepszy produkt i uzyskać świeże spojrzenie na podejście do pomiaru, podjęła decyzję o przeglądzie dostępnych metodologii pomiaru Internetu – podaje firma.
Firmy z całego świata swoje zgłoszenia w konkursie ogłoszonym dzisiaj mogą nadsyłać do 23 maja. Badaniem mają być objęte: oglądalność witryn internetowych, korzystanie z aplikacji internetowych, stream (audio i wideo) oraz urządzenia nie będące komputerami stacjonarnymi - smartfony, tablety i telewizory z dostępem do Internetu oraz konsole do gier. Z wyłonioną w konkursie firmą podpisana zostanie umowa na 3-4 lata. Po tym czasie PBI znów rozpisze konkurs.
Debatę nad tym, jak powinny w Polsce wyglądać badania Interentu PBI zamierza przeprowadzić tym razem nie tylko w gronie własnych udziałowców, ale szerzej, na całym rynku. - Poza wydawcami zrzeszonymi w PBI, uczestnikami tego rynku są przecież domy mediowe, sieci reklamowe, agencje interaktywne i cały wachlarz przedsiębiorstw świadczących specjalistyczne usługi na rynku reklamy interaktywnej – mówi Andrzej Garapich, prezes PBI.
Udziałowcami PBI są: Agora, Onet.pl, Interia.pl, Wirtualna Polska, GG Network (właściciel komunikatora Gadu-Gadu), Murator, Polskapresse, Ringier Axel Springer Polska oraz i Redefine (właściciel Ipli).