Jak wynika z najnowszego badania TV and Media przeprowadzonego przez Ericsson ConsumerLab już 41 proc. badanych w wieku 65-69 ogląda treści wideo na życzenie (w tym YouTube) co najmniej raz w tygodniu. Wyraźny trend wzrostowy obserwowany jest w przypadku wszystkich kategorii wiekowych, ale w tej grupie jest on najmocniejszy. Obecnie ponad połowa osób, która wzięła udział w badaniu, twierdzi, że komputer i połączenie z Internetem to niezbędne elementy w procesie korzystania z TV i wideo.  Z badania Ericsson ConsumerLab wynika, że wiele czynników jest istotnych dla konsumentów podczas oglądania multimediów, żaden jednak nie wyrasta na zdecydowanego faworyta.

– W poprzednich badaniach widzieliśmy gwałtowny wzrost w obszarze video-on-demand. Obecnie zauważamy, że ten trend odrobinę zanika. Jednak wśród osób w wieku 55-59 wzrost jest ogromny – od 2011 jest to 18 proc. przyrostu osób, które oglądają VOD częściej niż raz w tygodniu – wyjaśnia Anders Erlandsson, badacz z Ericsson ConsumerLab.

Badanie firmy Ericsson zostało przeprowadzone w Brazylii, Chinach, Chile, Francji, Kanadzie, Niemczech, Włoszech, Meksyku, Rosji, Korei Południowej, Hiszpanii, Szwecji, Taiwanie, Wielkie Brytanii i USA. Przeprowadzono w sumie 15 tysięcy wywiadów online oraz 30 wywiadów domowych w czterech miastach.