Polscy blogerzy czekają na pierwszego milionera

U Ameryce imponujące kariery zaczynają się W Polsce pierwszy bloger milioner pojawi się na rynku co najwyżej w ciągu kilku najbliższych lat.

Publikacja: 21.10.2013 13:16

W Polsce Internet – przynajmniej oficjalnie – piszącego milionera się jeszcze nie dochował. – Ale wszystko zmierza w dobrym kierunku. Obecnie znany bloger może zarobić nawet pół miliona złotych rocznie. Milion jest więc w zasięgu – uważa Eliza Wydrych, znana w sieci jako Fashionelka.

Wachlarz możliwości zarabiania jest dziś ogromny, a blogerzy skrzętnie go wykorzystują.

– Ciągle pokutuje przekonanie, że zarabianie na blogu polega na umieszczaniu na nim reklam – mówi Natalia Hatalska, niezależny ekspert ds. marketingu. – Tymczasem w rzeczywistości zarabiają na wiele innych sposobów. Może to być np. udział w reklamie, testowanie produktów, pozyskanie sponsora bloga etc. Blogerki modowe, czego wcześniej w Polsce nie było, a co było już dawno widać w USA, komentują kreacje celebrytów, prowadzą branżowe imprezy i pokazy. Kulinarne prowadzą warsztaty, catering, szkolenia, wydają książki – wylicza Hatalska.

– Popularni blogerzy z top 20 za udział w kampanii promującej jakiś produkt pobierają po kilkanaście, a w skrajnych przypadkach nawet po kilkadziesiąt tysięcy złotych – mówi Łukasz Misiukanis, prezes agencji Socializer, która na zlecenie firm zatrudnia ich do działań reklamowych.

Potwierdzają to sami zainteresowani. – Większe kampanie związane z wyjazdami oraz te, które wymagają użyczenia wizerunku, potrafią przynieść po kilkadziesiąt tysięcy złotych – mówi Matylda Kozakiewicz, autorka lifestylowego bloga Segritta.pl, która podobnie jak Eliza Wydrych traktuje swój blog jak pracę (wcześniej była fotografką i operatorką).

Reklama
Reklama

W Polsce Internet – przynajmniej oficjalnie – piszącego milionera się jeszcze nie dochował. – Ale wszystko zmierza w dobrym kierunku. Obecnie znany bloger może zarobić nawet pół miliona złotych rocznie. Milion jest więc w zasięgu – uważa Eliza Wydrych, znana w sieci jako Fashionelka.

Wachlarz możliwości zarabiania jest dziś ogromny, a blogerzy skrzętnie go wykorzystują.

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama