Jeszcze prasa nie zginęła

Już 16 kwietnia w Los Angeles pojawi się nowa gazeta codzienna – "Los Angeles Register". To wydarzenie uznano w czasach kurczącego się rynku prasowego za ewenement.

Publikacja: 10.04.2014 18:01

Jeszcze prasa nie zginęła

Foto: Bloomberg

"Los Angeles Register" ma być sprzedawany w 7500 punktach sprzedaży w obrębie miasta. Cenę ustalono na 1,5 dolara w dni powszednie i w soboty (50-60 kolumn) oraz na 2 dolary w niedzielę (80-90 kolumn). W USA gazety codzienne ukazują się najczęściej przez siedem dni w tygodniu, a niedzielne wydanie ma często charakter magazynowy.

Dziennik wydawany będzie przez spółkę Freedom Communications, która na razie nie informuje o planowanym nakładzie gazety, ani o zakładanych celach sprzedaży. Według wydawcy pisma Aaarona Kushnera tytuł ma dostarczać czytelnikom "informacji integrujących lokalne społeczności, o imprezach ludziach i problemach, które mają wpływ na życie codzienne".

"Los Angeles Register" nie powstał jednak zupełnie od zera. Ma być naturalnym rozszerzeniem dwóch tytułów już wydawanych na południu Kalifornii w pobliżu wielkiej aglomeracji Los Angeles – "Orange County Register" oraz "Long Beach Register". Już wcześniej Kushner przeprowadził restrukturyzację, a następnie zwiększył zatrudnienie w obu tych redakcjach, budując bazę dla założenia kolejnego tytułu. W wywiadzie dla "USA Today" zapewnił, że w samym Los Angeles ma pracować co najmniej 50 dziennikarzy.

Kushner kieruje funduszem 2100 Trust. Ten ostatni w 2012 roku  przejął w całości Freedom Communications z planami ekspansji wydawnictwa. Już wcześniej Kushner kupił mały tytuł 'Press-Enterpise" w kalifornijskim Riverside i rozpoczął wojnę prasową w Long Beach z tamtejszym lokalnym tytułem "Press-Telegram". Oprócz założenia dziennika w metropolii Los Angeles Kushner ogłosił też plany założenia tygodnika "Desert Enterprise", który ma być sprzedawany na pustynnych obszarach Kalifornii, w okolicach Palm Springs.

Eksperci od rynku prasowego z umiarkowanym optymizmem oceniają szansę projektu i przypominają, że "Register" będzie konkurował z dużo większym i okrzepłym na rynku "Los Angeles Times" – czwartym tytułem prasowym w USA. Według Kushnera atutem jego tytułu będzie skupienie się na informacjach lokalnych.

- 'LA Times' to bardzo dobra ale ogólnokrajowa gazeta – mówi o swoim rywalu. Inny też ma być polityczny ton komentarzy. W odróżnieniu od liberalno-lewicowego "Timesa", "Register" ma się poruszać w obszarze "na prawo od centrum", a jego nastawienie ma być "probiznesowe". To ma zjednać tytułowi nowych reklamodawców.

Ze sporym sceptycyzmem traktowany jest długofalowy plan inwestycji Kushnera. Gabriel Kahn, profesor w Annenberg School for Communication and Journalism, będącej częścią Uniwersytetu Południowokalfornijskiego przypomina, że każde uruchomienie nowego tytułu wiąże się z dużymi nakładami finansowymi, a Kusher w ostatnim czasie założył ich kilka. - To trochę tak jak z piekarzem i ciastem. Można je wałkować w różnych kierunkach, ale prędzej czy później go zabraknie – mówi Kahn.

"Los Angeles Register" ma być sprzedawany w 7500 punktach sprzedaży w obrębie miasta. Cenę ustalono na 1,5 dolara w dni powszednie i w soboty (50-60 kolumn) oraz na 2 dolary w niedzielę (80-90 kolumn). W USA gazety codzienne ukazują się najczęściej przez siedem dni w tygodniu, a niedzielne wydanie ma często charakter magazynowy.

Dziennik wydawany będzie przez spółkę Freedom Communications, która na razie nie informuje o planowanym nakładzie gazety, ani o zakładanych celach sprzedaży. Według wydawcy pisma Aaarona Kushnera tytuł ma dostarczać czytelnikom "informacji integrujących lokalne społeczności, o imprezach ludziach i problemach, które mają wpływ na życie codzienne".

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie