Reklama

Telewizory z internetu

W kategorii RTV ten sprzęt nie ma sobie równych ?i zdecydowanie przoduje nad innymi grupami, ?jak słuchawki czy kamery.

Publikacja: 10.07.2014 05:00

Nie od dzisiaj wiadomo, że sprzęt elektroniczny to najpopularniejsza kategoria, jeśli chodzi o zakupy w sklepach internetowych. Branża szacuje, że nawet ponad 20 proc. zakupów elektroniki przypada już na e-handel.

Co więcej, popularność takich zakupów rośnie – wszystkie czołowe sieci stacjonarnych sklepów prowadzą już operacje w internecie, pojawiają się także operatorzy nieobecni na rynku tradycyjnym, stąd jego potencjał jest nadal wysoki.

Firma RTB House przeanalizowała dane z niemal 100 sklepów online z elektroniką w pierwszym kwartale 2014 r. Wynika z analizy, że w tym okresie sprzętu elektronicznego w sieci szukało 2,3 mln osób. Dominowali ci, którzy planowali kupno telewizora – takie oferty przeglądało 1,4 mln osób. Zajmujące kolejną pozycję nawigacje samochodowe wzbudziły zainteresowanie już tylko 179 tys. osób, słuchawki – 175 tys. Ogromne znaczenie dla producentów ma to, aby internauta wybrał akurat ich produkt.

– Reklamodawcy coraz częściej sięgają po rozwiązania nastawione na precyzję, a nie skalę działania. Widać to szczególnie wśród producentów sprzętów RTV – mówi Daniel Surmacz z RTB House.

Z analiz RTB House wynika, że internauci mogą wybierać spośród bardzo wielu ofert, co ułatwiają m.in. porównywarki cenowe. Potencjalni kupujący największy wybór mają, jeśli chodzi o baterie, ładowarki i akumulatory. RTB House podaje, że w sklepach współpracujących z firmą występują 194 marki takiego sprzętu.

Reklama
Reklama

Bardzo zróżnicowana jest także kategoria głośniki ze 186 markami oraz kable, przewody i wtyki – oferta 153 marek.

Na przeciwnym biegunie są kamery cyfrowe oferowane tylko przez 12 firm oraz nawigacje – 13 oferentów.

—pm

Nie od dzisiaj wiadomo, że sprzęt elektroniczny to najpopularniejsza kategoria, jeśli chodzi o zakupy w sklepach internetowych. Branża szacuje, że nawet ponad 20 proc. zakupów elektroniki przypada już na e-handel.

Co więcej, popularność takich zakupów rośnie – wszystkie czołowe sieci stacjonarnych sklepów prowadzą już operacje w internecie, pojawiają się także operatorzy nieobecni na rynku tradycyjnym, stąd jego potencjał jest nadal wysoki.

Reklama
Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama