Reklama
Rozwiń
Reklama

Telewizory z internetu

W kategorii RTV ten sprzęt nie ma sobie równych ?i zdecydowanie przoduje nad innymi grupami, ?jak słuchawki czy kamery.

Publikacja: 10.07.2014 05:00

Nie od dzisiaj wiadomo, że sprzęt elektroniczny to najpopularniejsza kategoria, jeśli chodzi o zakupy w sklepach internetowych. Branża szacuje, że nawet ponad 20 proc. zakupów elektroniki przypada już na e-handel.

Co więcej, popularność takich zakupów rośnie – wszystkie czołowe sieci stacjonarnych sklepów prowadzą już operacje w internecie, pojawiają się także operatorzy nieobecni na rynku tradycyjnym, stąd jego potencjał jest nadal wysoki.

Firma RTB House przeanalizowała dane z niemal 100 sklepów online z elektroniką w pierwszym kwartale 2014 r. Wynika z analizy, że w tym okresie sprzętu elektronicznego w sieci szukało 2,3 mln osób. Dominowali ci, którzy planowali kupno telewizora – takie oferty przeglądało 1,4 mln osób. Zajmujące kolejną pozycję nawigacje samochodowe wzbudziły zainteresowanie już tylko 179 tys. osób, słuchawki – 175 tys. Ogromne znaczenie dla producentów ma to, aby internauta wybrał akurat ich produkt.

– Reklamodawcy coraz częściej sięgają po rozwiązania nastawione na precyzję, a nie skalę działania. Widać to szczególnie wśród producentów sprzętów RTV – mówi Daniel Surmacz z RTB House.

Z analiz RTB House wynika, że internauci mogą wybierać spośród bardzo wielu ofert, co ułatwiają m.in. porównywarki cenowe. Potencjalni kupujący największy wybór mają, jeśli chodzi o baterie, ładowarki i akumulatory. RTB House podaje, że w sklepach współpracujących z firmą występują 194 marki takiego sprzętu.

Reklama
Reklama

Bardzo zróżnicowana jest także kategoria głośniki ze 186 markami oraz kable, przewody i wtyki – oferta 153 marek.

Na przeciwnym biegunie są kamery cyfrowe oferowane tylko przez 12 firm oraz nawigacje – 13 oferentów.

—pm

Nie od dzisiaj wiadomo, że sprzęt elektroniczny to najpopularniejsza kategoria, jeśli chodzi o zakupy w sklepach internetowych. Branża szacuje, że nawet ponad 20 proc. zakupów elektroniki przypada już na e-handel.

Co więcej, popularność takich zakupów rośnie – wszystkie czołowe sieci stacjonarnych sklepów prowadzą już operacje w internecie, pojawiają się także operatorzy nieobecni na rynku tradycyjnym, stąd jego potencjał jest nadal wysoki.

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama