Telewizory z internetu

W kategorii RTV ten sprzęt nie ma sobie równych ?i zdecydowanie przoduje nad innymi grupami, ?jak słuchawki czy kamery.

Publikacja: 10.07.2014 05:00

Nie od dzisiaj wiadomo, że sprzęt elektroniczny to najpopularniejsza kategoria, jeśli chodzi o zakupy w sklepach internetowych. Branża szacuje, że nawet ponad 20 proc. zakupów elektroniki przypada już na e-handel.

Co więcej, popularność takich zakupów rośnie – wszystkie czołowe sieci stacjonarnych sklepów prowadzą już operacje w internecie, pojawiają się także operatorzy nieobecni na rynku tradycyjnym, stąd jego potencjał jest nadal wysoki.

Firma RTB House przeanalizowała dane z niemal 100 sklepów online z elektroniką w pierwszym kwartale 2014 r. Wynika z analizy, że w tym okresie sprzętu elektronicznego w sieci szukało 2,3 mln osób. Dominowali ci, którzy planowali kupno telewizora – takie oferty przeglądało 1,4 mln osób. Zajmujące kolejną pozycję nawigacje samochodowe wzbudziły zainteresowanie już tylko 179 tys. osób, słuchawki – 175 tys. Ogromne znaczenie dla producentów ma to, aby internauta wybrał akurat ich produkt.

– Reklamodawcy coraz częściej sięgają po rozwiązania nastawione na precyzję, a nie skalę działania. Widać to szczególnie wśród producentów sprzętów RTV – mówi Daniel Surmacz z RTB House.

Z analiz RTB House wynika, że internauci mogą wybierać spośród bardzo wielu ofert, co ułatwiają m.in. porównywarki cenowe. Potencjalni kupujący największy wybór mają, jeśli chodzi o baterie, ładowarki i akumulatory. RTB House podaje, że w sklepach współpracujących z firmą występują 194 marki takiego sprzętu.

Bardzo zróżnicowana jest także kategoria głośniki ze 186 markami oraz kable, przewody i wtyki – oferta 153 marek.

Na przeciwnym biegunie są kamery cyfrowe oferowane tylko przez 12 firm oraz nawigacje – 13 oferentów.

—pm

Nie od dzisiaj wiadomo, że sprzęt elektroniczny to najpopularniejsza kategoria, jeśli chodzi o zakupy w sklepach internetowych. Branża szacuje, że nawet ponad 20 proc. zakupów elektroniki przypada już na e-handel.

Co więcej, popularność takich zakupów rośnie – wszystkie czołowe sieci stacjonarnych sklepów prowadzą już operacje w internecie, pojawiają się także operatorzy nieobecni na rynku tradycyjnym, stąd jego potencjał jest nadal wysoki.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie