Awantura o dane 117mlnAmerykanów

Plajtująca sieć RadioShack chce wystawić na sprzedaż personalia klientów i informacje o ich zakupach.

Publikacja: 27.03.2015 00:01

RadioShack walczy o przetrwanie, stąd kontrowersyjna decyzja o sprzedaży informacji o klientach

RadioShack walczy o przetrwanie, stąd kontrowersyjna decyzja o sprzedaży informacji o klientach

Foto: materiały prasowe

Dane osobowe klientów wielkich sklepów są przedmiotem pożądania nie tylko hakerów. RadioShack, bankrutująca amerykańska sieć sklepów z elektroniką, może wystawić na sprzedaż dane osobowe 117 mln klientów jako część masy upadłościowej. Potencjalny nabywca może liczyć na szczegółowe informacje o konsumencie: imię i nazwisko, adres, numer telefonu i szczegóły zakupów.

Sprzedaż danych może stać się przedmiotem sporu prawnego, który określi granice praw amerykańskich konsumentów. Media w USA przypomniały, że RadioShack w oświadczeniu dotyczącym prawa do prywatności zapewniał klientów: „Nigdy i nikomu nie będziemy sprzedawać ani udostępniać informacji mogących pozwolić na identyfikację (klienta)".

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju