Mistrzowie gitary kontratakują

Firma Activision wydaje nową wersję gry Guitar Hero przeznaczoną na urządzenia mobilne.

Publikacja: 16.04.2015 12:18

Mistrzowie gitary kontratakują

Foto: Bloomberg

Słynny tytuł wraca po pięcioletniej przerwie. Gdy pierwsza wersja Guitar Hero pojawiła się na rynku w 2005 roku, momentalnie okrzyknięto ją jedną z najbardziej nowatorskich gier w historii. Oczywiście pierwsi z takim pomysłem byli już w 1998 roku Japończycy (firma Konami z serią „Guitar Freaks"), jednak skomplikowane kwestie patentowe sprawiły, że gitarowych fanatyków (czyli angielskich freaków) zastąpili bohaterowie (ang. hero).

Słynna saga

Studio Activision przejmując za 100 mln dolarów producenta Guitar Hero, firmę RedOctane, zrobiło złoty interes. W ciągu 5 lat tytuły przyniosły 3,5 mld dolarów zysku, przyciągnęły 40 mln graczy, a Activision zajęło dzięki nim trzecie miejsce w rankingu najpopularniejszych franszyz w świecie komputerowej rozrywki. Zaraz po grach o Mario i o amerykańskiej lidze futbolu NFL. Trzecia edycja GH zatytułowana „Legends of Rock" została pierwszą grą, której sprzedaż przekroczyła poziom miliarda dolarów.

Jednak tak dobrze wiodło się firmie w 2007 roku. Po kilku kolejnych wersjach ogłoszono przerwę w wydawaniu kolejnych. Fanów nie przybywało, dotychczasowi czuli się zawiedzeni nowym poziomem rozrywki, istniało niebezpieczeństwo, że seria GH zrazi do siebie zamiast przyciągać nowych graczy. Lata wykorzystano na dopracowanie nowej edycji gry, o której wiadomo, że będzie celować w urządzenia mobilne.

Guitar Hero na smartfony oraz tablety (a także na PC i konsole) ma kosztować 99 dolarów. Zamiast dotychczasowej kreskówkowej oprawy znanej z wcześniejszych edycji Activision zaoferuje wersję z grafikami zespołów i zdjęciami z koncertów. Dzięki nowej technologii wystarczyło nagrać 400 osób, by stworzyć z nich 120-tys. tłum. Wirtualne postacie będą wyrażać swoje zadowolenie lub dezaprobatę dla graczy kiwaniem głowami. Graniem na gitarze będzie można cieszyć się z prawdziwymi muzykami z zespołów Black Keys czy Fall Out Boy, a także z kilkoma fikcyjnymi postaciami stworzonymi przez studio.

Sukces jest w zasięgu ręki

Activision liczy na sukces. Branża gier mobilnych święci triumfy, zatem powinno być łatwo osiągnąć kolejny z wykorzystaniem znanego i popularnego tytułu. Droga na rynek mobile stoi przed studiem z kalifornijskiego Santa Monica otworem, bowiem od 2011 roku z powodzeniem na rynku ukazują się kolejne części serii Skylanders. Gra wykorzystuje technologię komunikacji NFC, pozwala także na wykorzystanie tradycyjnych zabawek-figurek, którymi prowadzi się rozgrywkę. W lutym 2015 roku seria Skylanders przekroczyła poziom 3 mld dolarów, figurki rozeszły się w ponad 175 mln egzemplarzy, a gra wskoczyła na listę 20 najlepszych serii gier wszech czasów.

Wraz z nowym tytułem w serii Guitar Hero pojawi się na rynku silna konkurencja. Firma Harmonix, która przed laty wspólnie ze studiem RedOctane opracowała pierwszą edycję serii GH, zapowiada grę „Rock Band". Dzięki niej będzie można spróbować swoich sił nie tylko w grze na wirtualnej gitarze, ale także na basie i perkusji grając do prawdziwego mikrofonu. Gracze dostaną do dyspozycji bazę 3 tys. utworów z poprzednich wersji GH.

Analitycy giełdowi radzą inwestować w akcje Activision. Na rynku może być niedługo głośno o ich nowym tytule, podobnie jak na ulicach może zacząć przebijać się muzyka znad smartfonów i tabletów, na których rozpocznie się gra o tytuł mistrza gitary. Tym razem takiej mobilnej.

Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku