Słabe wykorzystanie billboardów przed wyborami prezydenckimi

Tak dalece nieprofesjonalnych kampanii nie widziałem od początku wolnej Polski – komentuje szef organizacji zrzeszającej firmy z branży outdoorowej.

Aktualizacja: 22.04.2015 16:28 Publikacja: 22.04.2015 15:44

Jeden z bilboardów Bronisława Komorowskiego w Warszawie. Nie ma na nim informacji, kto go sfinansowa

Jeden z bilboardów Bronisława Komorowskiego w Warszawie. Nie ma na nim informacji, kto go sfinansował

Foto: rp.pl, Paweł Majewski pmaj Paweł Majewski

W I kwartale wydatki na reklamę zewnętrzną oraz tranzytową (czyli m.in. ogłoszenia w metrze i na miejskich autobusach) sięgnęły 97,7 mln zł. Na reklamę na nośnikach outdoorowych firmy wydały w tym czasie 94, 2 mln zł – o 3,5 proc więcej niż przed rokiem. Na reklamę tranzytową wydano 3,6 mln zł , czyli 3,8 proc. wszystkich nakładów na reklamę zewnętrzną w kraju. Według Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej, która co kwartał przygotowuje raport o wielkości nakładów na reklamę outdoorową, w ciągu najbliższych pięciu lat reklam zewnętrzna „stanie się bardziej dostępna i atrakcyjna dla tych sektorów, które obecnie koncentrują się prawie wyłącznie na reklamie w rozgłośniach telewizyjnych".

- Telewizja w „dzisiejszej postaci" staje się powoli przeżytkiem. Wymaga nowych koncepcji, wdrażania nowoczesnych technologii i umożliwiania ewentualnym użytkownikom bezpośredniego kontaktu w każdym miejscu i sytuacji. Co najważniejsze: bezpłatnego kontaktu! Tylko wówczas będzie w stanie zawalczyć o utrzymaniem wysokiej pozycji na rynku reklamowym. W outdoorze na świecie proces takiej zmiany już się dzieje - podaje IGRZ w swoim raporcie.

Branża jest zaskoczona niewielkim wykorzystaniem jej nośników w kampanii prowadzonej przed wyborami prezydenckimi w Polsce. Historycznie outdoor zawsze zbierał żniwa kampanii politycznych, bo to na billboardach chętnie reklamują się zarówno kandydaci na prezydenta, jak i na parlamentarzystów oraz samorządowców.

- Jestem rozczarowany brakiem przemyślanej aktywności komitetów wyborczych kandydatów na Prezydenta RP. Tak dalece nieprofesjonalnych kampanii nie widziałem od początku wolnej Polski. Żałuję, albowiem zakres wykorzystania reklamy zewnętrznej jest na miesiąc przed terminem pierwszej tury wyborów niewielki – komentuje w raporcie Lech Kaczoń, prezes IGRZ. Izba spodziewa się, że sytuacja zmieni się jednak przed jesiennymi wyborami parlamentarnymi.

- Większe zaangażowanie w promocję kandydatów na posłów i senatorów sprzyjać będzie lepszemu wykorzystaniu potencjału reklamy zewnętrznej. Z tej perspektywy, ale nie tylko, patrzę optymistycznie na wynik branży na koniec tego roku – dodaje.

Do IGRZ raportują swoje przychody ze sprzedaży powierzchni reklamowych następujące firmy: AMS (z Grupy Agora), BIGformat.TV, Business Consulting, Cityboard Media, Clear Channel Poland, Defi Poland, Gigaboard Polska, JETline, Megaboard, Mini Media, Ströer Out of Home i Warexpo. Wartość reklamy tranzytowej jest podliczana w oparciu o informacje pozyskiwane z: AMS, Business Consulting i Clear Channel Poland. -ele

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie