Spółka Gremi Media, która będzie notowanym na giełdzie wydawcą „Rzeczpospolitej", „Parkietu", „Bloomberg BusinessWeek Polska" i „Sukcesu", to dawny giełdowy Eurofaktor. Pierwotnie była to spółka finansowa, która na giełdę weszła w 2004 r. Bardzo szybko doszło w niej potem do konfliktu między głównymi akcjonariuszami (w sumie 47 proc. akcji i 57 proc. głosów) a prezesem spółki. W efekcie tego sporu spółka stanęła w 2007 r. na krawędzi bankructwa.
Giełdowe początki
Sąd miał w listopadzie 2007 r. ogłosić upadłość firmy, gdy Grzegorz Hajdarowicz za 10 mln zł wykupił zobowiązania spółki, co pozwoliło jej uniknąć bankructwa. Dzięki tej operacji Grzegorz Hajdarowicz objął wspomniany pakiet należący do głównych akcjonariuszy. Potem nastąpił długi okres konfliktów w spółce, procesów sądowych i ratowania jej majątku. Już w momencie jej przejęcia nie prowadziła ona faktoringu ani żadnej innej działalności.
Dopiero w 2011 r. zakończył się proces jej restrukturyzacji. Stała się firmą bezpieczną: była zaaudytowana i nie miała żadnych długów. Powstał problem, co firma powinna dalej robić. Ze swoją ówczesną reputacją i możliwościami nie miała możliwości powrotu na rynek finansowy.
W tym samym roku Grzegorz Hajdarowicz skupił od brytyjskiego Mecomu i polskiego Skarbu Państwa wszystkie udziały w Presspublice, ówczesnym wydawcy „Rzeczpospolitej". Od początku miał pomysł, by wprowadzić ją na giełdę. Szybko zaczął wiązać te plany z Eurofaktorem. Nazwę tej spółki zmieniono najpierw na Gremi Solution, a w 2013 r. na Gremi Media. W tym samym czasie tak samo nazywał się wydawca „Rzeczpospolitej". Od ubiegłego roku zarządy i rady nadzorcze obu spółek składały się z tych samych osób.
Dalsze plany dotyczące Gremi Media zakładają wzbogacenie jej o media wydawane dziś przez Gremi Business Communication („Rzeczpospolitą", „Parkiet", „Sukces" i „Bloomberg BusinessWeek Polska"), spółkę kontrolowaną przez Presspublicę. Do tej zmiany dojdzie już niebawem.