Platformy streamingowe zmieniają kinowego widza. Czas serializacji

Filmy dla dzieci i polskie produkcje sprawiły, że 2024 r. kina zakończą wynikiem lepszym niż w roku 2023. W 2025 r. walka o widza będzie ostrzejsza. To już prawdziwy wyścig platform streamingowych na nowe lokalne produkcje.

Publikacja: 30.12.2024 05:22

„Matki Pingwinów” to jeden z najpopularniejszych seriali polskich pokazanych w 2024 roku przez Netfl

„Matki Pingwinów” to jeden z najpopularniejszych seriali polskich pokazanych w 2024 roku przez Netflix

Foto: Piotr Litwic

– Wygląda na to, że kina w Polsce zakończą rok 2024 frekwencją wyższą niż w 2023 r. Idziemy po 52 mln widzów, co daje około 4-proc. wzrost względem minionego roku – mówi nam Tomasz Jagiełło, prezes Heliosa i członek zarządu Agory. A zapowiadało się dużo gorzej. 

Widownia kin w Polsce w 2024 roku: polskie filmy i produkcje dla dzieci dały wzrost 

Pozostało jeszcze 94% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Media
„Rzeczpospolita” liderem rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce
Media
Zmarł Wiesław Podkański, wieloletni prezes Ringier Axel Springer Polska
Media
Radio Zet: Daniel Obajtek chciał kupić „Rzeczpospolitą”. Nie kupił, ale wydał setki tysięcy złotych
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Media
TVN jednak nie zmieni właściciela. Zarząd informuje o przyczynach
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne