Reklama
Rozwiń
Reklama

Serwis, który zmienił Amerykę

W USA Netflix zasadniczo zmienił przyzwyczajenia konsumentów chcących oglądać ulubione filmy i programy. Czy podobnie będzie w innych krajach?

Publikacja: 07.01.2016 21:00

„House of Cards” to sztandarowa i najbardziej znana w Polsce produkcja Netflixa

„House of Cards” to sztandarowa i najbardziej znana w Polsce produkcja Netflixa

Foto: materiały prasowe

Netflix zaczynał w USA jako korespondencyjna wypożyczalnia płyt DVD. Spółkę założono w 1997 r., a w 2002 r. zadebiutowała na giełdzie. Pięć lat później Netflix przekroczył próg 1 miliarda wypożyczonych płyt. Dziś jednak ta działalność generuje coraz mniejszą część przychodów spółki.

Wraz z upowszechnieniem szerokopasmowego internetu pozwalającego na oglądanie programów online w dobrej jakości Netflix zaczął rozwijać wirtualną wypożyczalnię filmów, seriali i innych produkcji wideo. To był strzał w dziesiątkę – od 2007 r. rozpoczął się żywiołowy rozwój serwisu.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama