Serwis, który zmienił Amerykę

W USA Netflix zasadniczo zmienił przyzwyczajenia konsumentów chcących oglądać ulubione filmy i programy. Czy podobnie będzie w innych krajach?

Publikacja: 07.01.2016 21:00

„House of Cards” to sztandarowa i najbardziej znana w Polsce produkcja Netflixa

„House of Cards” to sztandarowa i najbardziej znana w Polsce produkcja Netflixa

Foto: materiały prasowe

Netflix zaczynał w USA jako korespondencyjna wypożyczalnia płyt DVD. Spółkę założono w 1997 r., a w 2002 r. zadebiutowała na giełdzie. Pięć lat później Netflix przekroczył próg 1 miliarda wypożyczonych płyt. Dziś jednak ta działalność generuje coraz mniejszą część przychodów spółki.

Wraz z upowszechnieniem szerokopasmowego internetu pozwalającego na oglądanie programów online w dobrej jakości Netflix zaczął rozwijać wirtualną wypożyczalnię filmów, seriali i innych produkcji wideo. To był strzał w dziesiątkę – od 2007 r. rozpoczął się żywiołowy rozwój serwisu.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem