Reklama
Rozwiń
Reklama

Serwis, który zmienił Amerykę

W USA Netflix zasadniczo zmienił przyzwyczajenia konsumentów chcących oglądać ulubione filmy i programy. Czy podobnie będzie w innych krajach?

Publikacja: 07.01.2016 21:00

„House of Cards” to sztandarowa i najbardziej znana w Polsce produkcja Netflixa

„House of Cards” to sztandarowa i najbardziej znana w Polsce produkcja Netflixa

Foto: materiały prasowe

Netflix zaczynał w USA jako korespondencyjna wypożyczalnia płyt DVD. Spółkę założono w 1997 r., a w 2002 r. zadebiutowała na giełdzie. Pięć lat później Netflix przekroczył próg 1 miliarda wypożyczonych płyt. Dziś jednak ta działalność generuje coraz mniejszą część przychodów spółki.

Wraz z upowszechnieniem szerokopasmowego internetu pozwalającego na oglądanie programów online w dobrej jakości Netflix zaczął rozwijać wirtualną wypożyczalnię filmów, seriali i innych produkcji wideo. To był strzał w dziesiątkę – od 2007 r. rozpoczął się żywiołowy rozwój serwisu.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama