Reklama

TV Republika traci kolejnych reklamodawców. Po IKEA i mBank grozi Żabka

Po nieakceptowalnych wypowiedziach na antenie TV Republika kolejne firmy wycofują swoje reklamy z kanału. Najpierw zrobiła to IKEA, teraz mBank, grozi tym również Żabka.

Publikacja: 04.01.2024 16:42

TV Republika traci kolejnych reklamodawców. Po IKEA i mBank grozi Żabka

Foto: Republika/mat.pras.

- mBank zdecydowanie nie zgadza się z poglądami głoszonymi na antenie TV Republika i sprzeciwia się mowie nienawiści - pisze zastępca rzecznika mBanku Piotr Rutkowski w serwisie X.

Ogromna fala krytyki spadła na stację po słowach najpierw Jana Pietrzaka, a później Marka Króla. "Obecność reklam w tej stacji to efekt błędu domu mediowego, który kupuje w naszym imieniu czas antenowy. Wstrzymaliśmy publikację kolejnych spotów w TV Republika” - czytamy we wpisie, który podano na oficjalnym profilu banku w serwisie X.

Czytaj więcej

Dlaczego TV Republika nie będzie polskim Fox News i co straci przez to PiS?

TV Republika bez reklam IKEA

Wcześniej wycofanie reklam z tego kanału ogłosiła sieć sklepów meblowych IKEA. Poinformowała na platformie X o tym, że "już jutro nie będzie naszych reklam w TV Republika". To efekt "sygnału", jaki sieć otrzymała w mediach społecznościowych od internautki, która oskarżyła Telewizję Republika o promowanie "homofobii, rasizmu i ksenofobii". Także IKEA poinformowała, że nie wiedziała, iż jej reklamy trafiły do tej stacji. Takie działania prowadza bowiem domy mediowe odpowiedzialne za sprzedaż reklam firmy do konkretnych mediów.

Od współpracy z kanałem odcina się również Żabka. „Nie akceptujemy wypowiedzi o charakterze rasistowskim i ksenofobicznym” - pisze sieć w komunikacie.

Reklama
Reklama

TV Republika azylem dla dziennikarzy TVP

Niszowa stacja TV Republika stała się azylem dla prorządowych dziennikarzy po zmianach w TVP. W efekcie zmiany koalicji rządzącej i władz mediów publicznych byłe gwiazdy TVP, jak Michał Rachoń czy Danuta Holecka, trafiły właśnie do tego kanału. Stacja notuje rekordy oglądalności i awansowała na drugie miejsce w rankingu oglądalności stacji newsowych.

Rozwój pokrzyżowały skandaliczne wypowiedzi gości stacji. W sylwestra Jan Pietrzak właśnie tam mówił o umieszczaniu imigrantów w barakach w obozach koncentracyjnych. Sam określił wypowiedź jako okrutny żart. Kilka dni później były redaktor naczelny „Wprost” Marek Król po raz kolejny wywołał skandal: mówił o „czipowaniu migrantów” i „tatuowaniu na lewej ręce numerów”. 

Media
Zmiany w zarządzie Gremi Media
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Media
Złote Spinacze 2025. To oni zwyciężyli
Media
To nie koniec wyścigu o Warner Bros. Discovery. Paramount składa ofertę wrogiego przejęcia
Media
Netflix kupuje studia i dział streamingowy Warner Bros. Discovery. Potężna transakcja
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Media
Nieoficjalnie: Netflix prowadzi wyłączne rozmowy o zakupie Warner Bros. Discovery, właściciela TVN
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama