Rynek smart TV czeka konsolidacja

Branża oczekuje, że na korzyść „inteligentnych" telewizorów wpłynęłoby ujednolicenie systemów, w jakich działają.

Publikacja: 08.03.2016 21:00

Foto: 123RF

Rynek smart tv wychodzi już z fazy powijaków. Z danych NPD Display Search wynika, że w tym roku globalnie telewizorów smart sprzeda się już 140 mln. Frost&Sullivan mówi nawet o ponad 200 mln sztuk.

W Polsce lider sprzedaży takich urządzeń, Samsung, także obserwuje szybki wzrost użycia smart TV. – Już ponad 65 proc. nowych telewizorów i odtwarzaczy blu-ray wyposażonych w funkcje smart jest podłączanych do internetu. W grudniu 2015 r. przekroczyliśmy próg miliona użytkowników miesięcznie, a w ciągu ostatnich sześciu miesięcy (sierpień–styczeń) ich liczba wzrosła o ponad jedną czwartą. Pierwsze miesiące nowego roku przyniosły dalszy wzrost i spodziewamy się, że w najbliższym czasie osiągniemy tygodniowo milion użytkowników naszej platformy smart TV – mówi Olaf Krynicki, rzecznik Samsung Electronics Polska.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie