Reklama
Rozwiń
Reklama

Rynek smart TV czeka konsolidacja

Branża oczekuje, że na korzyść „inteligentnych" telewizorów wpłynęłoby ujednolicenie systemów, w jakich działają.

Publikacja: 08.03.2016 21:00

Foto: 123RF

Rynek smart tv wychodzi już z fazy powijaków. Z danych NPD Display Search wynika, że w tym roku globalnie telewizorów smart sprzeda się już 140 mln. Frost&Sullivan mówi nawet o ponad 200 mln sztuk.

W Polsce lider sprzedaży takich urządzeń, Samsung, także obserwuje szybki wzrost użycia smart TV. – Już ponad 65 proc. nowych telewizorów i odtwarzaczy blu-ray wyposażonych w funkcje smart jest podłączanych do internetu. W grudniu 2015 r. przekroczyliśmy próg miliona użytkowników miesięcznie, a w ciągu ostatnich sześciu miesięcy (sierpień–styczeń) ich liczba wzrosła o ponad jedną czwartą. Pierwsze miesiące nowego roku przyniosły dalszy wzrost i spodziewamy się, że w najbliższym czasie osiągniemy tygodniowo milion użytkowników naszej platformy smart TV – mówi Olaf Krynicki, rzecznik Samsung Electronics Polska.

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
PTWP obejmuje większościowy pakiet akcji Gremi Media, wydawcy „Rzeczpospolitej”
Media
101. ceremonia wręczenia Oscarów odbędzie się na YouTubie
Media
Nieoficjalnie: Warner Bros. Discovery odrzuci ofertę przejęcia przez Paramount
Media
Europa dławi się regulacjami i przegrywa wyścig o AI
Media
Miliarder z Hongkongu może trafić za kratki na resztę życia. Sąd: mózg spisków
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama