Cyfrowa muzyka w natarciu

Już prawie pół miliona Polaków płaci serwisom takim jak Spotify czy Tidal. Pomimo to sprzedaż klasycznych płyt niemal nie spada.

Aktualizacja: 04.04.2016 21:31 Publikacja: 04.04.2016 21:00

Foto: Fotorzepa, Piotr Nowak now Piotr Nowak

Polski rynek muzyki wzrósł w ubiegłym roku o 3,59 proc., a jego wartość detaliczna (wraz z marżami pobieranymi przez sklepy i VAT) sięgała już 430,9 mln zł – wynika z danych ZPAV. Z tej kwoty aż 95,4 mln zł stanowiły wpływy z muzyki cyfrowej, które wzrosły rok do roku o prawie 20 proc.

Co ciekawe, stabilna była wciąż sprzedaż płyt na nośnikach (obniżyła się rok do roku zaledwie o ok. 0,5 proc., a sprzedało się ich już prawie 9 mln). – W Polsce przez ostatnie cztery lata sprzedaż płyt była stabilna, podczas gdy na przykład w Skandynawii gros wpływów pochodzi z muzyki cyfrowej. Płyty dobrze sprzedają się jednak także we Francji i Niemczech, w Wielkiej Brytanii ostatnio widać tendencję powrotu do ich zakupu – mówi Piotr Kabaj, prezes Warner Music w Europie Wschodniej i w Polsce oraz wiceprzewodniczący ZPAV.

Pozostało 88% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie