Reklama
Rozwiń
Reklama

Komisja Europejska chce ulżyć telekomom. Kosztem Netfliksa i innych?

Komisja Europejska przygotowuje się do publikacji projektu przepisów wspierających właścicieli infrastruktury telekomunikacyjnej na kontynencie. W tle ścierają się operatorzy i globalni dostawcy treści.

Publikacja: 25.01.2023 18:17

Komisja Europejska chce ulżyć telekomom. Kosztem Netfliksa i innych?

Foto: Adobe Stock

10 lutego Komisja Europejska przedstawić ma propozycję legislacji wspierającej budowę szerokopasmowego dostępu do internetu (tzw. budowa społeczeństwa gigabitowego do 2030 r.) w Unii Europejskiej. Ma ona przynieść operatorom telekomunikacyjnym oszczędności przy budowie sieci 5G – informuje agencja Reuters.

Według agencji, roczne koszty administracyjne związane z budową sieci 5G na telekom mają obniżyć się do około 40 mln euro. Do podmiotów, które mają skorzystać zaliczono Deutsche Telekom, Orange (właściciel Orange Polska), czy Telecom Italia.  To firmy z grona kilkunastu telekomów, które za pośrednictwem organizacji ETNO i GSMA, ale też osobiście, zabiegają w KE o wprowadzenie opłaty od infrastruktury od tzw. Big Techów działających w modelu over the top (OTT). Chodzi o zwykle globalne firmy nie posiadające łączy na własność, ale opierające na nich swój biznes: Google, Facebook, Netflix, etc.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama