Agora: 2023 rok jeszcze bez przełomu

Za rok-dwa w kinach nie będzie śladu po pandemii, ale w przyszłym roku widownia będzie niższa niż w rekordowym 2019 r. – uważa zarząd Agory. W 2023 r. rynek reklamy w Polsce widzi płaski.

Publikacja: 18.11.2022 15:49

Agora: 2023 rok jeszcze bez przełomu

Foto: Adobe Stock

- Obiecująco prezentuje się repertuar kinowy na czwarty kwartał tego roku - ocenił w piątek przy okazji publikacji wyników Grupy Agory za trzeci kwartał tego roku Bartosz Hojka. Jako przykład podał wchodzący niebawem na ekrany film ze stajni Disney’a kierowany do dzieci „Dziwny Świat”.

Kino to (z wyjątkiem pandemii) jeden z dwóch głównych biznesów grupy Agora. W ciągu trzech kwartałów 2022 r. przyniosły medialnemu koncernowi ponad 200 mln zł przychodu. Ponad 134 mln zł kina uzyskały ze sprzedaży 7 mln biletów (wychodzi 19,1 zł za sztukę), a bary przyniosły im kolejne 73 mln zł. Reklamodawcy zostawili w tym czasie na dużym ekranie 19 mln zł.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji
Media
Właściciel TVN dzieli się na dwie części. Co z polską telewizją?
Media
„Życie Warszawy” powraca! Nowy serwis informacyjny dla mieszkańców stolicy
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Media
Dzieci w szponach reklamy. Zobacz, co warto wiedzieć