Agora: 2023 rok jeszcze bez przełomu

Za rok-dwa w kinach nie będzie śladu po pandemii, ale w przyszłym roku widownia będzie niższa niż w rekordowym 2019 r. – uważa zarząd Agory. W 2023 r. rynek reklamy w Polsce widzi płaski.

Publikacja: 18.11.2022 15:49

Agora: 2023 rok jeszcze bez przełomu

Foto: Adobe Stock

- Obiecująco prezentuje się repertuar kinowy na czwarty kwartał tego roku - ocenił w piątek przy okazji publikacji wyników Grupy Agory za trzeci kwartał tego roku Bartosz Hojka. Jako przykład podał wchodzący niebawem na ekrany film ze stajni Disney’a kierowany do dzieci „Dziwny Świat”.

Kino to (z wyjątkiem pandemii) jeden z dwóch głównych biznesów grupy Agora. W ciągu trzech kwartałów 2022 r. przyniosły medialnemu koncernowi ponad 200 mln zł przychodu. Ponad 134 mln zł kina uzyskały ze sprzedaży 7 mln biletów (wychodzi 19,1 zł za sztukę), a bary przyniosły im kolejne 73 mln zł. Reklamodawcy zostawili w tym czasie na dużym ekranie 19 mln zł.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama