UPC Polska zawarło przedwstępną umowę zakupu 100 proc. akcji Multimedia Polska – podały późnym wieczorem we wtorek telewizje kablowe. Warunkiem transakcji, wspieranej przez Liberty Global, właściciela UPC, jest zgoda prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
UPC Polska zapowiedziało, że wniosek w tej sprawie złoży w urzędzie antymonopolowym niezwłocznie. Wcześniej UPC sondowało, co UOKIK może sądzić o takiej transakcji, ale według naszych informacji nie uzyskało odpowiedzi.
Teraz, zapewne właśnie ze względu na analizy, jakie będzie chciał przeprowadzić urząd, finalizacji transakcji spodziewa się w ciągu 12 miesięcy.
Grupa Multimedia Polska posiadająca ponad 1,1 mld zł długu netto (1,34 mld zł brutto), w tym obligacje notowane na rynku Catalyst, została wyceniona w transakcji w sumie na 3 mld zł. To wartość przedsiębiorstwa, czyli udziałów i długu, a to zaś oznacza, że same akcje zostały wycenione na 1,9 mld zł, co daje około 20 zł za akcję. To cena z górnego przedziału widełek ustalonych w 2014 r., gdy Multimedia próbowały wrócić na warszawską giełdę. Oferta nie spotkała się jednak wówczas z zainteresowaniem inwestorów i ze sprzedaży akcji zrezygnowano.
Jak czytamy w komunikacie firmy sprzedawanej przez Ygala Ozechova i Tomka Ulatowskiego, ostateczna cena będzie uzależniona od poziomu podstawowych wskaźników operacyjnych i finansowych biznesu telekomunikacyjnego (RGU, przychody, EBITDA) na dzień zamknięcia transakcji. UPC precyzuje, że może ona zostać skorygowana w dół.