Reklama

Reklamy znanych firm umieszczone koło filmów rasistowskich grup na Youtube.com

McDonald, L'Oreal, Audi, HSBC, Sky, a także The Guradian zawiesiły już wyświetlanie swoich reklam w przeglądarce Google oraz na stronie YouTube.com – informuje bbc.com. W ich ślady idzie także Narodowy Bank Szkocji, Vodafone czy Marks&Spencer.

Publikacja: 20.03.2017 16:14

- Aby zapewnić dobry wizerunek i bezpieczeństwo naszej marki, jesteśmy zmuszeni do zatrzymania działalności na domenach Google do czasu wyjaśnienia sprawy – mówi przedstawiciel brytyjskiej sieci handlowej, Marks&Spencer. – Jest to zdecydowanie niedopuszczalne, aby nasze reklamy pojawiały się obok nieodpowiednich kontekstów. Prowadzimy rozmowy z firmą Google, aby dowiedzieć się co robią w kierunku rozwiązania tej sprawy – dodaje przedstawiciel Sky, brytyjskiej platformy cyfrowej.

Dochodzenie przeprowadzone przez "Times'a" wykazało, że reklamy znanych firm pojawiają się w domenach Google oraz YouTube obok ekstremistycznych wideo, takich jak te od rasistowskiej organizacji Ku Klux Klan, która walczy o utrzymanie supremacji białych w USA, jednocześnie dążąc do ograniczenia praw innych grup rasowych i etnicznych. Dodatkowym oskarżeniem jest fakt, iż za każde 1000 kliknięć w reklamę, autorzy wideo otrzymują 6 funtów. Według obliczeń organizacje te mogły zarobić już ponad 250 tys. funtów.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Media
Donald Trump dołączył do TikToka i już nie widzi w nim zagrożeń. Przedłuży termin sprzedaży
Media
Trwało kilka miesięcy. Zgromadzenie wspólników Telewizji Polsat zamknięte
Media
„Rzeczpospolita” ze specjalnym dodatkiem z okazji rocznicy Powstania Warszawskiego
Media
TVP w ogniu politycznych gier. Prognozuje aż 2 mld zł straty
Media
Zygmunt Solorz odwołany. Cyfrowy Polsat ma nowego prezesa
Reklama
Reklama