Reklama
Rozwiń

Reklamy znanych firm umieszczone koło filmów rasistowskich grup na Youtube.com

McDonald, L'Oreal, Audi, HSBC, Sky, a także The Guradian zawiesiły już wyświetlanie swoich reklam w przeglądarce Google oraz na stronie YouTube.com – informuje bbc.com. W ich ślady idzie także Narodowy Bank Szkocji, Vodafone czy Marks&Spencer.

Publikacja: 20.03.2017 16:14

- Aby zapewnić dobry wizerunek i bezpieczeństwo naszej marki, jesteśmy zmuszeni do zatrzymania działalności na domenach Google do czasu wyjaśnienia sprawy – mówi przedstawiciel brytyjskiej sieci handlowej, Marks&Spencer. – Jest to zdecydowanie niedopuszczalne, aby nasze reklamy pojawiały się obok nieodpowiednich kontekstów. Prowadzimy rozmowy z firmą Google, aby dowiedzieć się co robią w kierunku rozwiązania tej sprawy – dodaje przedstawiciel Sky, brytyjskiej platformy cyfrowej.

Dochodzenie przeprowadzone przez "Times'a" wykazało, że reklamy znanych firm pojawiają się w domenach Google oraz YouTube obok ekstremistycznych wideo, takich jak te od rasistowskiej organizacji Ku Klux Klan, która walczy o utrzymanie supremacji białych w USA, jednocześnie dążąc do ograniczenia praw innych grup rasowych i etnicznych. Dodatkowym oskarżeniem jest fakt, iż za każde 1000 kliknięć w reklamę, autorzy wideo otrzymują 6 funtów. Według obliczeń organizacje te mogły zarobić już ponad 250 tys. funtów.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji