Reklama

Reklamy znanych firm umieszczone koło filmów rasistowskich grup na Youtube.com

McDonald, L'Oreal, Audi, HSBC, Sky, a także The Guradian zawiesiły już wyświetlanie swoich reklam w przeglądarce Google oraz na stronie YouTube.com – informuje bbc.com. W ich ślady idzie także Narodowy Bank Szkocji, Vodafone czy Marks&Spencer.

Publikacja: 20.03.2017 16:14

- Aby zapewnić dobry wizerunek i bezpieczeństwo naszej marki, jesteśmy zmuszeni do zatrzymania działalności na domenach Google do czasu wyjaśnienia sprawy – mówi przedstawiciel brytyjskiej sieci handlowej, Marks&Spencer. – Jest to zdecydowanie niedopuszczalne, aby nasze reklamy pojawiały się obok nieodpowiednich kontekstów. Prowadzimy rozmowy z firmą Google, aby dowiedzieć się co robią w kierunku rozwiązania tej sprawy – dodaje przedstawiciel Sky, brytyjskiej platformy cyfrowej.

Dochodzenie przeprowadzone przez "Times'a" wykazało, że reklamy znanych firm pojawiają się w domenach Google oraz YouTube obok ekstremistycznych wideo, takich jak te od rasistowskiej organizacji Ku Klux Klan, która walczy o utrzymanie supremacji białych w USA, jednocześnie dążąc do ograniczenia praw innych grup rasowych i etnicznych. Dodatkowym oskarżeniem jest fakt, iż za każde 1000 kliknięć w reklamę, autorzy wideo otrzymują 6 funtów. Według obliczeń organizacje te mogły zarobić już ponad 250 tys. funtów.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
U właściciela TVN znowu gorąco. Burza mózgów w sprawie przyszłości trwa
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama