Sztuczna inteligencja oceni filmy na YouTube? Nie spodobają się, zostaną skasowane

Po tym, jak kilka znanych marek wycofało swoje reklamy z serwisu YouTube, Google wzmaga wysiłki w rozwoju sztucznej inteligencji, która miałaby oceniać stosowność materiałów na zamieszczanych filmach.

Aktualizacja: 04.04.2017 10:55 Publikacja: 04.04.2017 07:00

Sztuczna inteligencja oceni filmy na YouTube? Nie spodobają się, zostaną skasowane

Foto: Bloomberg

Google testuje sztuczną inteligencję, z którą wiązane są duże nadzieje w kwestii „oczyszczania" YouTube z ekstremistycznych treści – podaje Bloomberg. Choć nikt nie jest bliżej stworzenia tak rozwiniętego systemu, zdaniem ekspertów to wciąż nie wystarczy.

W marcu kilka marek wycofało swoje reklamy z serwisu YouTube i sieci Google Display Network w Wielkiej Brytanii. Powodem było wyświetlanie tych reklam podczas trwania filmów o ekstremistycznej treści, m.in. propagujących terroryzm i nazizm. Szef europejskiego oddziału Google Matthew Brittin przeprosił korporacje za to, że ich reklamy pojawiały się w towarzystwie kontrowersyjnych filmów. Według brokera Nomura Instinet holding Alphabet Inc. – do którego należą Google i YouTube – może jednak stracić na wpadce nawet 750 mln dolarów potencjalnych przychodów z reklam.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem