Sztuczna inteligencja oceni filmy na YouTube? Nie spodobają się, zostaną skasowane

Po tym, jak kilka znanych marek wycofało swoje reklamy z serwisu YouTube, Google wzmaga wysiłki w rozwoju sztucznej inteligencji, która miałaby oceniać stosowność materiałów na zamieszczanych filmach.

Aktualizacja: 04.04.2017 10:55 Publikacja: 04.04.2017 07:00

Sztuczna inteligencja oceni filmy na YouTube? Nie spodobają się, zostaną skasowane

Foto: Bloomberg

Google testuje sztuczną inteligencję, z którą wiązane są duże nadzieje w kwestii „oczyszczania" YouTube z ekstremistycznych treści – podaje Bloomberg. Choć nikt nie jest bliżej stworzenia tak rozwiniętego systemu, zdaniem ekspertów to wciąż nie wystarczy.

W marcu kilka marek wycofało swoje reklamy z serwisu YouTube i sieci Google Display Network w Wielkiej Brytanii. Powodem było wyświetlanie tych reklam podczas trwania filmów o ekstremistycznej treści, m.in. propagujących terroryzm i nazizm. Szef europejskiego oddziału Google Matthew Brittin przeprosił korporacje za to, że ich reklamy pojawiały się w towarzystwie kontrowersyjnych filmów. Według brokera Nomura Instinet holding Alphabet Inc. – do którego należą Google i YouTube – może jednak stracić na wpadce nawet 750 mln dolarów potencjalnych przychodów z reklam.

Tylko 6 zł za pierwszy miesiąc czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Media
Pracownicy „Washington Post” otwarcie buntują się przeciwko Jeffowi Bezosowi
Media
Właściciel TVN podsumował 2024 rok. Stawia na streaming i globalną telewizję
Media
Donald Trump walczy z "The Wall Street Journal". Poszło o cła i motoryzację
Media
Szał na kursie Legimi. WP chce skupić akcje
Materiał Promocyjny
Zrównoważony rozwój: biznes między regulacjami i realiami
Media
„Wieści Rolnicze” mają dyrektor zarządzającą. „To kluczowy krok w naszym rozwoju”
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”