Przychody Facebooka i jego zyski wzrosły znacząco w ostatnim kwartale. Społecznościowy gigant zanotował skokowy wręcz wzrost wpływów o 45 procent (rok do roku) do 9,3 miliarda dolarów, a zyski wzrosły o 71 procent do 3,9 miliarda dolarów.
Swoje wyniki finansowe Facebook zawdzięcza użytkownikiem – przynajmniej raz w miesiącu do Facebooka loguje się 2 miliardy ludzi z całego świata. To potężny magnes na reklamodawców, którzy chętnie korzystają z oferty Facebooka. Pozytywnie na wynik wpływa również rosnąca różnorodność oferty oraz eksperymenty firmy Marka Zuckerberga z reklamami na WhatsApp, Instagramie czy w Messengerze. Firma pochwaliła się, że Instagram znacząco przyczynił się do wzrostu przychodów, ale oczywiście najpoważniejszym ich źródłem pozostaje strumień aktualności (news feed).
Większość przychodów reklamowych Facebooka pochodzi z reklam mobilnych – odpowiadają one za 87 procent wpływów z reklam (9,16 mld dolarów). Rok temu udział reklamy mobilnej wynosił 84 procent. Facebook rozwija usługi takie jak „chwile” w swoich serwisach społecznościowych, próbując konkurować na tym polu ze Snapchatem. Wiadomo też, że Facebook testuje nowe rozwiązania mające zwiększyć przychody reklamowe z Messengera.
Wyniki finansowe Facebooka sprawiły, że Mark Zuckerberg niemal przeskoczył na liście najbogatszych ludzi Warrena Buffeta. Równocześnie wartość jego firmy osiągnęła niemal 500 mld dolarów. Codziennie z Facebooka korzysta 1,32 mld ludzi.