Facebook jest cztery razy lepszy niż Google. Oto niezbity dowód

Facebook w minionym kwartale uzyskał dochód 188,5 tys. dolarów w przeliczeniu na jednego pracownika. To znacznie więcej niż Microsoft czy Alphabet, ale technologiczni giganci z Doliny Krzemowej i tak przewyższają pod tym względem inne firmy. W najgorszej sytuacji jest Twitter.

Publikacja: 08.08.2017 12:59

Facebook jest cztery razy lepszy niż Google. Oto niezbity dowód

Foto: Bloomberg

Portal Recode przeanalizował kilka najbardziej znanych korporacji USA pod względem przychodów i dochodów w przeliczeniu na jednego pracownika. Facebook, zatrudniający 20658 pracowników, czterokrotnie prześcignął Alphabet, macierzystą firmę Google. W II kw. 2017 r. przychody Facebooka w przeliczeniu na jednego pracownika wyniosły 451,2 tys. dol., a dochody 188,5 tys. W przypadku Microsoftu wartości te wyniosły 187,6 tys. oraz 52,4 tys. dol, natomiast w przypadku Alphabet – 344 tys. i 46,6 tys. dol.

Jeszcze niższą wydajność pracowników mają firmy spoza Doliny Krzemowej. Pracownicy przedsiębiorstw telekomunikacyjnych Verizon i AT&T w II kw. 2017 r. wygenerowali odpowiednio 187 tys. i 152,9 tys. dol. przychodu oraz 27,4 tys. i 15,4 tys. dol. dochodu. Pracownicy Forda przez ostatnie trzy miesiące przynieśli firmie średnio 10,1 tys. dol. dochodu, pracownicy Walmart – 1,4 tys. dol., pracownicy Amazona – 515 dolarów, a pracownicy Twittera – 36,4 tys. dol. straty.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem