Facebook jest cztery razy lepszy niż Google. Oto niezbity dowód

Facebook w minionym kwartale uzyskał dochód 188,5 tys. dolarów w przeliczeniu na jednego pracownika. To znacznie więcej niż Microsoft czy Alphabet, ale technologiczni giganci z Doliny Krzemowej i tak przewyższają pod tym względem inne firmy. W najgorszej sytuacji jest Twitter.

Publikacja: 08.08.2017 12:59

Facebook jest cztery razy lepszy niż Google. Oto niezbity dowód

Foto: Bloomberg

Portal Recode przeanalizował kilka najbardziej znanych korporacji USA pod względem przychodów i dochodów w przeliczeniu na jednego pracownika. Facebook, zatrudniający 20658 pracowników, czterokrotnie prześcignął Alphabet, macierzystą firmę Google. W II kw. 2017 r. przychody Facebooka w przeliczeniu na jednego pracownika wyniosły 451,2 tys. dol., a dochody 188,5 tys. W przypadku Microsoftu wartości te wyniosły 187,6 tys. oraz 52,4 tys. dol, natomiast w przypadku Alphabet – 344 tys. i 46,6 tys. dol.

Jeszcze niższą wydajność pracowników mają firmy spoza Doliny Krzemowej. Pracownicy przedsiębiorstw telekomunikacyjnych Verizon i AT&T w II kw. 2017 r. wygenerowali odpowiednio 187 tys. i 152,9 tys. dol. przychodu oraz 27,4 tys. i 15,4 tys. dol. dochodu. Pracownicy Forda przez ostatnie trzy miesiące przynieśli firmie średnio 10,1 tys. dol. dochodu, pracownicy Walmart – 1,4 tys. dol., pracownicy Amazona – 515 dolarów, a pracownicy Twittera – 36,4 tys. dol. straty.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama