Reklama

Facebook jest cztery razy lepszy niż Google. Oto niezbity dowód

Facebook w minionym kwartale uzyskał dochód 188,5 tys. dolarów w przeliczeniu na jednego pracownika. To znacznie więcej niż Microsoft czy Alphabet, ale technologiczni giganci z Doliny Krzemowej i tak przewyższają pod tym względem inne firmy. W najgorszej sytuacji jest Twitter.

Publikacja: 08.08.2017 12:59

Facebook jest cztery razy lepszy niż Google. Oto niezbity dowód

Foto: Bloomberg

Portal Recode przeanalizował kilka najbardziej znanych korporacji USA pod względem przychodów i dochodów w przeliczeniu na jednego pracownika. Facebook, zatrudniający 20658 pracowników, czterokrotnie prześcignął Alphabet, macierzystą firmę Google. W II kw. 2017 r. przychody Facebooka w przeliczeniu na jednego pracownika wyniosły 451,2 tys. dol., a dochody 188,5 tys. W przypadku Microsoftu wartości te wyniosły 187,6 tys. oraz 52,4 tys. dol, natomiast w przypadku Alphabet – 344 tys. i 46,6 tys. dol.

Jeszcze niższą wydajność pracowników mają firmy spoza Doliny Krzemowej. Pracownicy przedsiębiorstw telekomunikacyjnych Verizon i AT&T w II kw. 2017 r. wygenerowali odpowiednio 187 tys. i 152,9 tys. dol. przychodu oraz 27,4 tys. i 15,4 tys. dol. dochodu. Pracownicy Forda przez ostatnie trzy miesiące przynieśli firmie średnio 10,1 tys. dol. dochodu, pracownicy Walmart – 1,4 tys. dol., pracownicy Amazona – 515 dolarów, a pracownicy Twittera – 36,4 tys. dol. straty.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
TVN może zmienić właściciela. Warner Bros. Discovery rozważa sprzedaż
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama