Sukces emisji Gremi Media

Grupa RUCH oraz inwestorzy polscy i zagraniczni objęli w ofercie prywatnej prawie 15 proc. papierów wydawcy „Parkietu” i „Rzeczpospolitej”.

Aktualizacja: 10.08.2017 19:08 Publikacja: 10.08.2017 17:12

Sukces emisji Gremi Media

Foto: Fotorzepa/Jerzy Dudek

Kontrolowana przez Grzegorza Hajdarowicza giełdowa spółka KCI sprzedała w ramach oferty prywatnej blisko 250 tys. akcji Gremi Media, co stanowi 14,6 proc. kapitału. Cena w ofercie została ustalona na 147 zł za akcję, co daje wycenę całego Gremi Media na poziomie ponad 251 mln zł. Działająca w szeroko rozumianym obszarze mediów firma zadebiutuje na NewConnect w IV kwartale.

– KCI konsekwentnie realizuje strategię rozwoju grupy. Jednym z elementów planu jest przekształcenie Gremi Media ze spółki znajdującej się pod kontrolą jednego podmiotu w spółkę publiczną, czyli maksymalnie transparentną i wycenianą przez rynek. I mamy sukces – komentuje Grzegorz Hajdarowicz, prezes KCI. Podkreśla, że papiery sprzedane w ofercie prywatnej to tylko pierwszy etap dywersyfikowania akcjonariatu. – Docelowo chcemy, by KCI kontrolowało 60 proc. akcji Gremi Media. Cały czas rozmawiamy z kolejnymi potencjalnymi inwestorami. Myślę, że następne transakcje będą miały miejsce w ciągu tego oraz kolejnego roku – już na zasadzie transakcji pakietowych – mówi Hajdarowicz. 5 proc. papierów Gremi Media objęła spółka z grupy RUCHu ale z drugiej strony KCI objęło 5 proc. papierów podmiotu kontrolującego RUCH.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama