Sukces emisji Gremi Media

Grupa RUCH oraz inwestorzy polscy i zagraniczni objęli w ofercie prywatnej prawie 15 proc. papierów wydawcy „Parkietu” i „Rzeczpospolitej”.

Aktualizacja: 10.08.2017 19:08 Publikacja: 10.08.2017 17:12

Sukces emisji Gremi Media

Foto: Fotorzepa/Jerzy Dudek

Kontrolowana przez Grzegorza Hajdarowicza giełdowa spółka KCI sprzedała w ramach oferty prywatnej blisko 250 tys. akcji Gremi Media, co stanowi 14,6 proc. kapitału. Cena w ofercie została ustalona na 147 zł za akcję, co daje wycenę całego Gremi Media na poziomie ponad 251 mln zł. Działająca w szeroko rozumianym obszarze mediów firma zadebiutuje na NewConnect w IV kwartale.

– KCI konsekwentnie realizuje strategię rozwoju grupy. Jednym z elementów planu jest przekształcenie Gremi Media ze spółki znajdującej się pod kontrolą jednego podmiotu w spółkę publiczną, czyli maksymalnie transparentną i wycenianą przez rynek. I mamy sukces – komentuje Grzegorz Hajdarowicz, prezes KCI. Podkreśla, że papiery sprzedane w ofercie prywatnej to tylko pierwszy etap dywersyfikowania akcjonariatu. – Docelowo chcemy, by KCI kontrolowało 60 proc. akcji Gremi Media. Cały czas rozmawiamy z kolejnymi potencjalnymi inwestorami. Myślę, że następne transakcje będą miały miejsce w ciągu tego oraz kolejnego roku – już na zasadzie transakcji pakietowych – mówi Hajdarowicz. 5 proc. papierów Gremi Media objęła spółka z grupy RUCHu ale z drugiej strony KCI objęło 5 proc. papierów podmiotu kontrolującego RUCH.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem