TVP z dużą stratą i spadkiem przychodów

Ubiegły rok TVP zamknęła prawie 177 mln zł straty i spadkiem przychodów o 6,8 proc., do 1,47 mld zł. To efekt spadku udziałów głównych kanałów TVP w rynku oglądalności.

Aktualizacja: 18.08.2017 08:49 Publikacja: 17.08.2017 19:22

TVP z dużą stratą i spadkiem przychodów

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz

Z danych, jakie branżowy newsletter Presserwis pozyskał z Krajowego Rejestru Sądowego, wynika, że w ubiegłym roku strata netto TVP mocno się pogłębiła, bo jeszcze w 2015 r. wynosiła 36,6 mln zł. Spadły też przychody TVP (w tym reklamowe – o 5,3 proc.), podczas gdy rynek reklamy telewizyjnej wrósł w ubiegłym roku (choć tylko 1,3 proc.). Wzrosły za to przychody TVP ze sprzedaży programów i licencji oraz z konkursów i loterii (te ostatnie aż o 453 proc., ale nie stanowią one istotnej części wpływów spółki, bo wynoszą tylko 4,26 mln zł). Zwiększyły się koszty działalności gospodarczej TVP – o 8,2 proc., do 1,65 mld zł.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie