Reklama

Multimedia słabną, czekając na werdykt UOKiK

Nie widać końca postępowania, które poprzedza przejęcie kablówki przez UPC Polska.

Publikacja: 17.08.2017 19:24

Multimedia słabną, czekając na werdykt UOKiK

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Skłodowski

Nie wiadomo ani kiedy, ani jakim rezultatem zakończy się postępowanie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dotyczące ogłoszonego w październiku ub.r. przejęcia (za ok. 3 mld zł) telewizji kablowej Multimedia Polska przez największego gracza na tym rynku – UPC Polska.

Według naszych informacji UOKiK miał zadeklarować UPC, że przygotuje wstępną propozycję warunku, pod jakim zgodzi się na transakcję do połowy lipca. UPC tego nie komentuje. Wiemy jednak, że tak się nie stało.

Pod koniec czerwca pracę w urzędzie straciła wiceprezes Bernadeta Kasztelan-Świetlik, odpowiedzialna za fuzje i przejęcia. Została odwołana przez premier Beatę Szydło, a UOKiK szuka następcy.

Wprawdzie obowiązki Kasztelan-Świetlik przejął prezes Urzędu Marek Niechciał, ale nie można wykluczyć, że zmiana lidera projektu ma wpływ na tempo postępowanie.

Reklama
Reklama

Ogólna trudność decyzji urzędu wynika z tego, że – jak mówił nam wcześniej Marek Niechciał – UOKiK chce postawić firmom takie warunki, które miałyby realny pozytywny wpływ na konkurencyjność rynku.

Nieformalne propozycje ze strony UPC już padały, ale najwyraźniej nie trafiły na podatny grunt. Multimedia przedstawiły UOKiK mapy obrazujące konkurencję na obszarach działalności firm.

– Oczekiwanie na zgodę UOKiK i zmiana naszej strategii sprzedaży usług poprzez wymuszoną sprzedaż spółki zależnej oferującej usługi dostawy energii elektrycznej i gazu niekorzystnie wpływają na wyniki Multimedia Polska – mówi „Rzeczpospolitej" Andrzej Rogowski, prezes Multimediów. Nie precyzuje, co to oznacza dla wyników firmy, które zostaną ogłoszone 30 sierpnia. Wiadomo jednak, że od rezultatów finansowych firmy zależy cena w transakcji.

– Jako Multimedia nie jesteśmy stroną rozmów, choć zostaliśmy zaproszeni na niektóre spotkania. Odpowiedzieliśmy na wszystkie pytania Urzędu. Na tej podstawie spodziewałbym się decyzji w ciągu kilku, może kilkunastu tygodni – mówi Rogowski.

Zastrzega, że procedura toczy się zgodnie z zgodnie z ustawowymi terminami. – Ale sytuacja nie jest dla nas korzystna, ponieważ od dziewięciu miesięcy całe nasze otoczenie wie, że jesteśmy na sprzedaż, co oczywiście nie sprzyja efektywnemu prowadzeniu biznesu – dodaje.

Według niego Multimediom trudno jest zatrzymać fachowców. Przypomina, że na potrzeby transakcji firma musiała pozbyć się spółki Multimedia Energia (kupuje ją Orange), pośrednika na rynku prądu i gazu. – Muszę powiedzieć, że był to doskonały element naszej strategii rozwoju – podkreśla Rogowski.

Media
Miliarder chętny na zakup TikToka „w zawieszeniu”. Co zrobi Donald Trump?
Media
Zmiany w zarządzie Gremi Media
Media
Złote Spinacze 2025. To oni zwyciężyli
Media
To nie koniec wyścigu o Warner Bros. Discovery. Paramount składa ofertę wrogiego przejęcia
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Media
Netflix kupuje studia i dział streamingowy Warner Bros. Discovery. Potężna transakcja
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama