Reklama

Tablety przestały tracić klientów

W drugim kwartale producenci tabletów sprzedali w krajach Europy Zachodniej mniej więcej tyle samo tych urządzeń co rok wcześniej – szacuje IDC.

Aktualizacja: 18.08.2017 08:50 Publikacja: 17.08.2017 20:25

Tablety przestały tracić klientów

Foto: Bloomberg

Miedzy kwietniem i czerwcem na rynek w tym regionie trafiło 7 mln tabletów z doczepianymi klawiaturami i 7 mln tradycyjnych, czyli już tylko symbolicznie (o 0,5 proc.) mniej niż rok wcześniej. Analitycy mówią o ozdrowieniu rynku. – Nowe produkty Apple'a i poprawa sytuacji makroekonomicznej w kilku krajach to główne powody takiej sytuacji i kluczowe czynniki, które doprowadzą do stabilizacji w segmencie tabletów konsumenckich – komentują specjaliści z IDC. Tablety z klawiaturami sprzedawały się o 1 proc. lepiej niż rok wcześniej (m.in. dzięki rosnącemu zainteresowaniu nimi przedsiębiorstw), pozostałe zaliczyły jeszcze 1-proc. spadek. Najwięcej tabletów sprzedał Apple – 1,9 mln, kolejny był Samsung – 1,65 mln, a następne Lenovo z 628 tys. sztuk. Wszyscy ci producenci odnotowali wzrost sprzedaży.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
TVN może zmienić właściciela. Warner Bros. Discovery rozważa sprzedaż
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama