Tablety przestały tracić klientów

W drugim kwartale producenci tabletów sprzedali w krajach Europy Zachodniej mniej więcej tyle samo tych urządzeń co rok wcześniej – szacuje IDC.

Aktualizacja: 18.08.2017 08:50 Publikacja: 17.08.2017 20:25

Tablety przestały tracić klientów

Foto: Bloomberg

Miedzy kwietniem i czerwcem na rynek w tym regionie trafiło 7 mln tabletów z doczepianymi klawiaturami i 7 mln tradycyjnych, czyli już tylko symbolicznie (o 0,5 proc.) mniej niż rok wcześniej. Analitycy mówią o ozdrowieniu rynku. – Nowe produkty Apple'a i poprawa sytuacji makroekonomicznej w kilku krajach to główne powody takiej sytuacji i kluczowe czynniki, które doprowadzą do stabilizacji w segmencie tabletów konsumenckich – komentują specjaliści z IDC. Tablety z klawiaturami sprzedawały się o 1 proc. lepiej niż rok wcześniej (m.in. dzięki rosnącemu zainteresowaniu nimi przedsiębiorstw), pozostałe zaliczyły jeszcze 1-proc. spadek. Najwięcej tabletów sprzedał Apple – 1,9 mln, kolejny był Samsung – 1,65 mln, a następne Lenovo z 628 tys. sztuk. Wszyscy ci producenci odnotowali wzrost sprzedaży.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama