Przychody nc+ po trzech kwartałach tego roku sięgnęły 376 mln euro i były o 2,7 proc. wyższe niż rok wcześniej - wynika z raportu Vivendi. Liczba abonentów platformy zwiększyła się o 15 tys. do prawie 2,11 mln.
Przychody całej Grupy Canal+ spadły wprawdzie rok do roku o 2 proc. do 3,8 mld euro, ale liczba subskrybentów płatnych telewizji wchodzących w skład Grupy Canal+ (wliczając w to nc+)wzrosła po raz pierwszy od 2015 roku .
Na koniec III kwartału wszystkich abonentów kanałów było 14,2 mln, o 3,2 mln więcej niż rok wcześniej, co Canal+ zawdzięcza partnerstwom ofertowym z takimi operatorami telekomunikacyjnymi, jak Orange i Free. We Francji odsetek rezygnacji z abonowania Canal+ spadł w III kw. rok do roku o 12,6 proc., a liczba klientów wzrosła po raz pierwszy od 2015 roku i wynosiła 8 mln (z 7,98 mln w II kwartale).
Przychody z samych usług płatnej telewizji wprawdzie spadły rok do roku o 4,2 proc. ale spółka utrzymuje, że sytuacja się poprawia. – Spadek jest efektem rezygnacji z nadawania kanału Canal+ w sposób niekodowany oraz kurczących się przychodów z abonamentu, co w części jest nadrabiane partnerstwami z dostawcami dostępu do Internetu – podaje Vivendi w raporcie.