Wrocławski start-up OptAd360 w III kwartale 2017 pobił kolejny rekord

Wrocławska firma działająca na rynku sprzedaży powierzchni reklamowej w modelu programmatic osiągnęła kolejny imponujący wynik. W październiku 2017 zarobiła dla wydawców ponad 2 000 000 zł i planuje dalszą ekspansję na światowych rynkach.

Aktualizacja: 28.11.2017 10:20 Publikacja: 24.11.2017 11:15

Wrocławski start-up OptAd360 w III kwartale 2017 pobił kolejny rekord

OptAd360 rozpoczęło swoją działalność na początku 2016 roku obsługując 82 serwisy. Konsekwencja w działaniu i stałym osiąganiu korzyści dla klientów przynosi owoce. W październiku br. liczba klientów osiągnęła już blisko tysiąc. Firma osiągnęła również imponujące wyniki finansowe – procentowy wzrost przychodów w 10 pierwszych miesiącach 2017 w porównaniu do 10 miesięcy 2016 to 178%. Porównanie tylko października 2017 do października 2016, to wzrost przychodów dla współpracujących z OptAd360 e-wydawców o 145%.

OptAd360 został założony przez byłych menedżerów WP.pl i Money.pl, Jakuba Szczepankowskiego i Jarosława Wisłockiego. Pomysł na prowadzenie biznesu polegającego na sprzedaży powierzchni reklamowej w modelu programmatic okazał się wielkim sukcesem. Jak prognozuje agencja mediowa Zenith, światowe wydatki na reklamę w modelu programatycznym zamkną się w kwocie 57,5 mld dolarów. W 2019 roku ta liczba zwiększy się do 84,9 mld dolarów i będzie wynosiła 67% całości wydatków na reklamę. Ciągle rosnące zainteresowanie programmatic na świecie ma odzwierciedlenie w stale zwiększających się przychodach OptAd360. – Obecnie zatrudniamy 34 osoby. Zwiększamy ekspansję na rynki zagraniczne, a w naszym zespole są osoby z 9 krajów, kolejne 9 narodowości dołączy do nas w 2018. Nasze potrzeby kadrowe rosną i żeby zrealizować założone plany, wciąż poszukujemy nowych osób do naszego zespołu. – mówi Jakub Szczepankowski, jeden z założycieli OptAd360.

Plany firmy są ambitne i sukcesywnie realizowane. Aktualnie OptAd360 obsługuje blisko 1000 serwisów z różnych krajów, nie tylko z Polski. Sukcesy, które osiągamy na koniec każdego miesiąca to zasługa ciężkiej pracy całego zespołu. W październiku 2017 obsłużyliśmy ponad 3,7 miliarda odsłon reklamowych, co pozwoliło nam sprzedawać średnio 1.214 odsłon reklamowych na sekundę! Jesteśmy bardzo zadowoleni z osiąganych wyników i dziś już wiemy, że założony plan przychodu rocznego w wysokości 15 000 000 zł zostanie zrealizowany ze sporą nadwyżką i finalnie zarobimy w 2017 dla naszych e-wydawców ponad 17 500 000 zł . – dodaje Jakub Szczepankowski.

Firma nie zwalnia tempa. OptAd360 planuje zamknąć grudzień 2017 z zyskiem dla klientów powyżej 2 500 000 zł. Dzięki temu roczny przychód w porównaniu do 2016 wzrośnie o 161%. 

 

OptAd360 rozpoczęło swoją działalność na początku 2016 roku obsługując 82 serwisy. Konsekwencja w działaniu i stałym osiąganiu korzyści dla klientów przynosi owoce. W październiku br. liczba klientów osiągnęła już blisko tysiąc. Firma osiągnęła również imponujące wyniki finansowe – procentowy wzrost przychodów w 10 pierwszych miesiącach 2017 w porównaniu do 10 miesięcy 2016 to 178%. Porównanie tylko października 2017 do października 2016, to wzrost przychodów dla współpracujących z OptAd360 e-wydawców o 145%.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane