Branża debatuje nad nowymi badaniami oglądalności wideo

Aż 98 proc. materiałów wideo polscy internauci oglądają w domu. Dlatego nadawcy rozmawiają z analitykami o stworzeniu badania, które obejmie materiały oglądane online w domach.

Aktualizacja: 05.12.2017 21:16 Publikacja: 05.12.2017 21:00

Branża debatuje nad nowymi badaniami oglądalności wideo

Foto: Fotorzepa, Dominik Pisarek

Choć coraz częściej oglądamy filmy i programy w internecie, wciąż żywe jest w nas przywiązanie do tradycyjnej telewizji i telewizorów – wynika z badania Nielsena, którego wyniki zostaną zaprezentowane w środę na konferencji „Przed ekranem – konsument w świecie wielu platform".

Nawet w grupie najmłodszych Polaków (od 15 do 22 lat) zdecydowana większość (69 proc.) wciąż nie rozważa ani pozbycia się telewizora z domu, ani porzucenia oglądania telewizji. Dopuszcza taką możliwość 26 proc. z nich, a tylko 5 proc. już telewizora nie ma. Najwyższy odsetek tych, którzy już telewizora nie mają albo rozważają pozbycie się go (łącznie 36 proc.), jest wśród osób między 21. i 29. rokiem życia. Najmniej osób zamierza wykluczyć telewizję ze swojego życia wśród widzów najstarszych, czyli powyżej 50. roku życia.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie