Branża debatuje nad nowymi badaniami oglądalności wideo

Aż 98 proc. materiałów wideo polscy internauci oglądają w domu. Dlatego nadawcy rozmawiają z analitykami o stworzeniu badania, które obejmie materiały oglądane online w domach.

Aktualizacja: 05.12.2017 21:16 Publikacja: 05.12.2017 21:00

Branża debatuje nad nowymi badaniami oglądalności wideo

Foto: Fotorzepa, Dominik Pisarek

Choć coraz częściej oglądamy filmy i programy w internecie, wciąż żywe jest w nas przywiązanie do tradycyjnej telewizji i telewizorów – wynika z badania Nielsena, którego wyniki zostaną zaprezentowane w środę na konferencji „Przed ekranem – konsument w świecie wielu platform".

Nawet w grupie najmłodszych Polaków (od 15 do 22 lat) zdecydowana większość (69 proc.) wciąż nie rozważa ani pozbycia się telewizora z domu, ani porzucenia oglądania telewizji. Dopuszcza taką możliwość 26 proc. z nich, a tylko 5 proc. już telewizora nie ma. Najwyższy odsetek tych, którzy już telewizora nie mają albo rozważają pozbycie się go (łącznie 36 proc.), jest wśród osób między 21. i 29. rokiem życia. Najmniej osób zamierza wykluczyć telewizję ze swojego życia wśród widzów najstarszych, czyli powyżej 50. roku życia.

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane